Om man har knarrande drivknutar
Moderator: Forumpolisen
Om man har knarrande drivknutar
Hejsan hoppsan,jag har en liten fråga,om drivknutarna knäpper lite grand (när man svänger hö/vä) hur pass allvarligt är det egentligen?jag körde igenom några länder i Europa i sommras med knarrande drivknutar (även upp till hitlers berghof extremt branta backar kan jag lova o det gick bra,nu till frågan.... vad är det som kan gå sönder om drivknutarna knäpper?jag har tänkt o bila igenom Europa i sommar igen men vet ej om man törs det innan jag bytt knutar(det är ju inte billigt direkt o byta dom)vissa säger att det är lungt det är bara o köra ,medans någon annan säger att du ska byta dom!jag har kört över 1000mil med dessa knarrande drivknutar....törs man en sommar till tro?
Någon som kan ge mej ett råd tro?
Det är en Megane II 2004 1,6 motor som rullat 17500 mil
Tackar på förhand
Någon som kan ge mej ett råd tro?
Det är en Megane II 2004 1,6 motor som rullat 17500 mil
Tackar på förhand
Jack Black
Re: Om man har knarrande drivknutar
Hej !
Rent krasst så kan de väl separera, har iochförsig aldrig hört att det hänt.Bytte själv en knut på min Laguna, och den lät DUKTIGT.Så dina kanske inte är så långt gågna. Men jag skulle nog bytt dom innan semestern, alt ta med en fetare plånbok om de havererar.
\Patrik L
Rent krasst så kan de väl separera, har iochförsig aldrig hört att det hänt.Bytte själv en knut på min Laguna, och den lät DUKTIGT.Så dina kanske inte är så långt gågna. Men jag skulle nog bytt dom innan semestern, alt ta med en fetare plånbok om de havererar.
\Patrik L
Patrik Landell - Västerås
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Bytt alldeles för mycket....
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Bytt alldeles för mycket....