Renault 5 drivaxel
Moderator: Forumpolisen
Renault 5 drivaxel
Jag har en renault 5 där drivknuten saknade 2st lager så fick åka till mekonomen och köpa en ny. ( vänster sida)
Men jag upptäckte ett problem lås-ringen som håller drivknuten på plats i växellådan är helt sönder tuggad. Vart nere på ahlberg bil men dem hittar inte denna lås-ringen på sprängskisserna ( vet ej om det är dem som är kassa eller om det verkligen inte finns).
Vet någon smart själ vart man kan hitta en sådan utan att byta hela växellådan för det är jag inte sugen på alls. Bildelsbasen hade ingenting....
Mvh / Lukas
Men jag upptäckte ett problem lås-ringen som håller drivknuten på plats i växellådan är helt sönder tuggad. Vart nere på ahlberg bil men dem hittar inte denna lås-ringen på sprängskisserna ( vet ej om det är dem som är kassa eller om det verkligen inte finns).
Vet någon smart själ vart man kan hitta en sådan utan att byta hela växellådan för det är jag inte sugen på alls. Bildelsbasen hade ingenting....
Mvh / Lukas
Lukas Persson
Re: Renault 5 drivaxel
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Stockholm
Det stämmer alldeles utmärkt ! Numret han har refererat till är det till datorbasen Renault ?
Lukas Persson
Ja, det är Renaults reservdelsnummer. De ska kunna ta hem delarna mha dem.
Joakim Birath
Stockholm
Stockholm