Hasplåt, Renault 5, plastplåt under motorn

Annonsera efter Renaultrelaterade prylar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
yellowduck

Hasplåt, Renault 5, plastplåt under motorn

Post by yellowduck »

Hej! Jag letar efter en sk hasplåt, en plastskiva som sitter under motorn och skyddar den mot vatten och smuts.
Tony
Forumpolis

Re: Hasplåt, Renault 5, plastplåt under motorn

Post by Tony »

yellowduck wrote:Hej! Jag letar efter en sk hasplåt, en plastskiva som sitter under motorn och skyddar den mot vatten och smuts.
på en R5 ?? finns ingen orginal, men du kan ju göra en, men oftast skyddar den marken från att få olja på sig och inte att motorn skall bli smutsig, men mest sitter den nog för förbättra bränsleförbrukningen på nyare bilar
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Bengt

Post by Bengt »

Tony wrote:
yellowduck wrote:Hej! Jag letar efter en sk hasplåt, en plastskiva som sitter under motorn och skyddar den mot vatten och smuts.
på en R5 ?? finns ingen orginal, men du kan ju göra en, men oftast skyddar den marken från att få olja på sig och inte att motorn skall bli smutsig, men mest sitter den nog för förbättra bränsleförbrukningen på nyare bilar
1985 Ts var de monterade på . Efter det har tagit bort dem .
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Bengt wrote:
Tony wrote:
1985 Ts var de monterade på . Efter det har tagit bort dem .
åfan därför jag aldrig sett någon :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply