Hasplåt, Renault 5, plastplåt under motorn
Moderator: Forumpolisen
-
Hasplåt, Renault 5, plastplåt under motorn
Hej! Jag letar efter en sk hasplåt, en plastskiva som sitter under motorn och skyddar den mot vatten och smuts.
Re: Hasplåt, Renault 5, plastplåt under motorn
på en R5 ?? finns ingen orginal, men du kan ju göra en, men oftast skyddar den marken från att få olja på sig och inte att motorn skall bli smutsig, men mest sitter den nog för förbättra bränsleförbrukningen på nyare bilaryellowduck wrote:Hej! Jag letar efter en sk hasplåt, en plastskiva som sitter under motorn och skyddar den mot vatten och smuts.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
1985 Ts var de monterade på . Efter det har tagit bort dem .Tony wrote:på en R5 ?? finns ingen orginal, men du kan ju göra en, men oftast skyddar den marken från att få olja på sig och inte att motorn skall bli smutsig, men mest sitter den nog för förbättra bränsleförbrukningen på nyare bilaryellowduck wrote:Hej! Jag letar efter en sk hasplåt, en plastskiva som sitter under motorn och skyddar den mot vatten och smuts.
åfan därför jag aldrig sett någonBengt wrote:1985 Ts var de monterade på . Efter det har tagit bort dem .Tony wrote:på en R5 ?? finns ingen orginal, men du kan ju göra en, men oftast skyddar den marken från att få olja på sig och inte att motorn skall bli smutsig, men mest sitter den nog för förbättra bränsleförbrukningen på nyare bilaryellowduck wrote:Hej! Jag letar efter en sk hasplåt, en plastskiva som sitter under motorn och skyddar den mot vatten och smuts.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st