Renault Clio 1.4 -91 Länkarm bak bussning

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
bone

Renault Clio 1.4 -91 Länkarm bak bussning

Post by bone »

Bussningen till höger länkarm bak är helt väck, ser ut som att den nästan håller på att glida ut. däcket gnagar på innerskärmen när jag har folk där bak i bilen och svänger.

Skruvat.se har 2 bussningar till länkarm http://www.skruvat.se/Bakvagn-C169.aspx . vilken av dom är det?

Hur jobbigt är det egentligen att byta ut den där bussningen? snackas en massa om att man behöver specialverktyg men som jag har förstått det så borde det räcka med en slaghammare för att få bort länkarmen, har jag rätt?

kan få tag på en bakaxel för 750kr som har rullat 10,000 mil. tycker ni att det är värdare och enklare att byta hela bakaxeln eller ge sig på länkarmsbussningen bara?

Image
Johannes Norberg
Tony
Forumpolis

Re: Renault Clio 1.4 -91 Länkarm bak bussning

Post by Tony »

kan inte se någon bussning till bakaxeln alls, tror att dom menar till framvagnen?? bussningen till bakaxeln skall vara vulkad i ytterhuset om jag förstått rätt, så det är inget man byter så lätt, har aldrig sett någon som säljer en reservdel..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
bone

Post by bone »

okejokej, beställde ny bakaxel idag så det var väll lika bra. det borde väll inte vara mer än ett par timmars jobb när jag får arbeta i en riktig bilverkstad med bilkunniga personer va?
Johannes Norberg
bone

Post by bone »

att byta hela bakaxeln alltså
Johannes Norberg
Joakim16v

Post by Joakim16v »

Byta bakaxel är smidigt, åtminstone på R19. Fyra bult i karossen och ett par för stötdämparna och lite bromspill så är det fixat..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Post Reply