Trafic problem.
Moderator: Forumpolisen
Trafic problem.
Pendlar i en Trafic och börjar nu bli lite irriterad på några saker.
1. Den har slutat att visa ute tempen i radiodisplay, Vart sitter givaren?
2. De blåser rakt in i bilen så man fryser benen av sig även att man har på värmen på golvet. Någon mer som har de problemet? lösning?
3. Går de få bilen att varva lite mer. Den dör strax innan 4000/varv.
Info om bilen
2003, Diesel 28000mil. 100hk
1. Den har slutat att visa ute tempen i radiodisplay, Vart sitter givaren?
2. De blåser rakt in i bilen så man fryser benen av sig även att man har på värmen på golvet. Någon mer som har de problemet? lösning?
3. Går de få bilen att varva lite mer. Den dör strax innan 4000/varv.
Info om bilen
2003, Diesel 28000mil. 100hk
Oscar Anemyr
Re: Trafic problem.
1. Tempgivare,, vet jag inte var den sitter på Traffic men på övriga sitter den i höger eller vänster backspegel, kolla om det är någon liten knopp som sticker ut urngt hål på ungersidan. Om så är fallet kolla kablaget till bakspegeln.
2. Ögonen!! Kolla om låssparkad kanal.
3. Verkar ju som den har något fel som sätter motorstyrdonet i felsäkert läge (Hjälp mig till verkstad) Läs ut fel koder med styrdonsdiagnos.
2. Ögonen!! Kolla om låssparkad kanal.
3. Verkar ju som den har något fel som sätter motorstyrdonet i felsäkert läge (Hjälp mig till verkstad) Läs ut fel koder med styrdonsdiagnos.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
De är inget låssparkat. De kommer kalluft typ Överallt, runt ratten i handsfacket.
Varm luften kommer där den ska komma. Men nu när de är minusgrader ute. så när man kör börjar luften komma in. bilen är otät men jag hittar inget ställe där jag ser att de är otätt. Är de så på alla Trafic?
De andra ska jag kolla upp.
Tack för svaren på
1 och 3
Varm luften kommer där den ska komma. Men nu när de är minusgrader ute. så när man kör börjar luften komma in. bilen är otät men jag hittar inget ställe där jag ser att de är otätt. Är de så på alla Trafic?
De andra ska jag kolla upp.
Tack för svaren på
1 och 3
Oscar Anemyr
Varför skulle man om man sparkar lös låsen därigenom riskera kallt i kupén?
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Baggis wrote:Varför skulle man om man sparkar lös låsen därigenom riskera kallt i kupén?
Nu menade nog Dennis lossparkad = dvs luftkanal som inte sitter som den ska, kanske någon sparkat på den med en fot så att den lossnat.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Jag vet, men ibland blir frestelsen för stor att lite grann använda samma halv-stöddiga formuleringar som folk får sig slängda i fejset när de frågarStymie wrote:
Nu menade nog Dennis lossparkad = dvs luftkanal som inte sitter som den ska, kanske någon sparkat på den med en fot så att den lossnat.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
En felskrivning är inte samma sak som om någon går in på nätet och ställer en fråga innan dom ens kollat på bilen, när dom sen får svar måste dom ändå veta på millimetern var detaljen sitter, och är det sen en plastbit i vägen som sitter med 2 skruvar då rasar hela världen. Finns folk här som blivit förbannade på att folk har snott bilbatteriet och klippt av kablarna, för att sen kommit på att batteriet visst satt i bilen,det satt under en plastbit 50cm längre bort.Baggis wrote:Jag vet, men ibland blir frestelsen för stor att lite grann använda samma halv-stöddiga formuleringar som folk får sig slängda i fejset när de frågarStymie wrote:
Jag är av den uppfattningen att när man ställer vissa frågor,så borde man inte skruva själv.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Iofs, men då har man som potentiell besvarare all möjlighet i världen att helt enkelt låta bli att svara istället för att svara nått spydigt. Lätt som en plätt!Tony wrote:En felskrivning är inte samma sak som om någon går in på nätet och ställer en fråga innan dom ens kollat på bilen, när dom sen får svar måste dom ändå veta på millimetern var detaljen sitter, och är det sen en plastbit i vägen som sitter med 2 skruvar då rasar hela världen. Finns folk här som blivit förbannade på att folk har snott bilbatteriet och klippt av kablarna, för att sen kommit på att batteriet visst satt i bilen,det satt under en plastbit 50cm längre bort.
Jag är av den uppfattningen att när man ställer vissa frågor,så borde man inte skruva själv.
Jag tror inte heller det blir speciellt dragit och kallt om man sparkar loss låsen,, i dörrarna ellerBaggis wrote:Varför skulle man om man sparkar lös låsen därigenom riskera kallt i kupén?
Besök gärna min hemsida!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Om det nu är en hantverkarbil som kanske till o med många kör så är det inte otroligt att ngn kommit åt med foten..-Bra så?? (lossparkad) kanal vid pedalstället. Och vad är enklare än att böjja sig ner o titta eller känna. Det är ju en Baggis!! Ha ha.
Besök gärna min hemsida!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Vissa bilar har alltid kall-luft i mittutblåsen i instrumentpanelen, det hjälper inte att stänga dem?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
ROFL!Dennis wrote:Om det nu är en hantverkarbil som kanske till o med många kör så är det inte otroligt att ngn kommit åt med foten..-Bra så?? (lossparkad) kanal vid pedalstället. Och vad är enklare än att böjja sig ner o titta eller känna. Det är ju en Baggis!! Ha ha.
De drar kallt över allt, Vid handskfacket mellan ratt o alla plast kåpor där.
Klart jag har kollat om allt sitter som de ska.
Klart jag har kollat om allt sitter som de ska.
Oscar Anemyr
angående varvtalet om min går in i felsäkert läge så är det 2500 som gäller, vid 4000rpm finns det inget vrid kvar, effekten finns där uppe men den märks inte, jag hade vridtoppen vid 2500rpm pga laddet var som högst där sen försvann det helt, nu är den mycket roligare efter trimningen
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st