Bultcirkel R4, R6, Rodéo ?

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kiko

Bultcirkel R4, R6, Rodéo ?

Post by kiko »

Tittar man i den lista som finns i en annan tråd på modeller med 3-bultat har R4, R6, Rodéo mfl 3*130 som bultcirkel.
Letar man hjul i Frankrike så verkar de hävda att fälgar till motsvarande modeller har 3*110.

Vad är det som stämmer?
Antar att de passar om de är till rätt modell men det är skönt att veta att de passar till 110 % om man skall köpa via nätet från utlandet.

Mvh
-/fredrik
Fredrik Marklund
Tony
Forumpolis

Re: Bultcirkel R4, R6, Rodéo ?

Post by Tony »

kiko wrote:Tittar man i den lista som finns i en annan tråd på modeller med 3-bultat har R4, R6, Rodéo mfl 3*130 som bultcirkel.
Letar man hjul i Frankrike så verkar de hävda att fälgar till motsvarande modeller har 3*110.

Vad är det som stämmer?
Antar att de passar om de är till rätt modell men det är skönt att veta att de passar till 110 % om man skall köpa via nätet från utlandet.

Mvh
-/fredrik
Är väl inte så stort problem då man antagligen har bilen innan man köper, och då är det plättlätt och mäta..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mange
Forumpolis

Post by mange »

Är inte riktigt 100 på detta men tror det är såhär:

Finns 3 st olika 3 bultscirklar till renault
Störst är den till R8 R10 4cv doffe mfl tror den är 3*130
Mittimellan är den till 4L tror den är 3x125
Minst är den till Renault 14 tror den är 3x112

Men enklast är ju att göra som tony säger mät sträckan mellan 2 bultar så är du 100% :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
kiko

Post by kiko »

Tony wrote:Är väl inte så stort problem då man antagligen har bilen innan man köper, och då är det plättlätt och mäta..
Hade jag haft tillgång till bilen ifråga så hade jag naturligtvis mätt på den men nu är så dessvärre ej fallet. Därav att jag ställde en fråga om mitt banala problem.
Fredrik Marklund
mange
Forumpolis

Post by mange »

ahh då blir det ju svårare :D tänkte mecka lite med min imorgon så om jag kommer ihåg så mäter jag :P
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply