Renault 12 Självomställande fördelare.

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
würth

Renault 12 Självomställande fördelare.

Post by würth »

Hej! har märkt att 12an kan missa någon gång ibland när man använder det andra spjället, och sen kikade jag runt och såg att renault använde sej av en självomställande tändning, kollade på slangarna och såg att en av slangarna var pluggade vid förgasaren.

Någon som vet om man brukar plugga och köra som vanligt för att det inte funkar bra?

eller ska jag bara pröva plugga ur?

Renault 12 ts 77
Renault TS R -77 /care
mange
Forumpolis

Re: Renault 12 Självomställande fördelare.

Post by mange »

Att plugga går inte bra. vakumförtällningen är som du säger till för att ställa upp tändningen under gång. bäst är nog bara att kontrollera att alla slangar är hela. om det var ett tag sedan du bytte tändprylar i bilen så gör även det och ställ tändningen :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Det kan vara vaccumslangen till tomgångsfördröjningen som är pluggad. Det kom sådan så kallad avgasrening från o med -76 Den slangen är bra om den är pluggad. Ta en bild så vi får se vilken du menar.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
würth

Post by würth »

Dennis wrote:Det kan vara vaccumslangen till tomgångsfördröjningen som är pluggad. Det kom sådan så kallad avgasrening från o med -76 Den slangen är bra om den är pluggad. Ta en bild så vi får se vilken du menar.
kan fixa det senare..
Renault TS R -77 /care
Post Reply