renault laguna

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
annkn02
Posts: 1
Joined: 29 Dec 2010, 07:58
Location: norrköping

renault laguna

Post by annkn02 »

Jag får 3 varningslampor som lyser samtidigt och då börjar bilen att gasa själv. De lampor som lyser är antispinn, servicelampan och en lampa som har med disel att göra men jag har inte disel.... vad kan det bero på????
Snälla hjälp :racesmile: :racesmile:
ann knutsson
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: renault laguna

Post by Dennis »

Inget man kan göra själv utan tillgång till felkodsläsare.
-Verkstadsbesök!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
cwh1973
Posts: 4
Joined: 07 Dec 2010, 21:36
Location: Nacka

Re: renault laguna

Post by cwh1973 »

Låter som ett problem jag hade i Somras med min laguna II -03:a. Den fick vajj och gasade själv hejvilt samtidigt som service och "bränslelampan" lyste upp. Mitt problem bestod i att det var ett litet hål på bensinslangen i motorrummet, åtgärdades på verkstad med tejp och allt var normalt igen detta skulle hålla i ett eller två år utan problem sa verkstaden(bilia), men jag ville byta ut slangen. Sagt och gjort: slangen kostade ca 1000:- och med jobbet/felsökning så blev det dryga 2000:-. Kanske samma problem?
Mvh /calle
Carl Haglund
Nacka
Uppvuxen med R4, R5 samt Ägt/äger Laguna II -03 (trofast), och Espace IV -08 (Familjen är stor nu!)
Fixat stereo och lättare El efter tips och trix från detta forum!!
:racesmile: [smilie=eclipsee_steering.gif]
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: renault laguna

Post by Dennis »

cwh1973 wrote:Bensinslangen i motorrummet åtgärdades på verkstad med tejp och allt var normalt igen detta skulle hålla i ett eller två år utan problem sa verkstaden(bilia)
Mvh /calle
Haha UNDERBART!!! märkesverkstad som tejpar ihop en bränsleslang med ca:3bars tryck :shock: Seriöst [smilie=001_07.gif]
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Re: renault laguna

Post by chh »

cwh1973 wrote: Mitt problem bestod i att det var ett litet hål på bensinslangen i motorrummet, åtgärdades på verkstad med tejp och allt var normalt igen detta skulle hålla i ett eller två år utan problem sa verkstaden(bilia), men jag ville byta ut slangen. Sagt och gjort: slangen kostade ca 1000:- och med jobbet/felsökning så blev det dryga 2000:-. Kanske samma problem?
Mvh /calle

På min Laguna och många andras byttes slangarna gratis pga konstruktionsfel..tror du blev lite lurad där...
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
matjo690
Posts: 269
Joined: 13 Apr 2008, 20:33
Location: Boden

Re: renault laguna

Post by matjo690 »

cwh1973 wrote:...åtgärdades på verkstad med tejp...
Man blir ju alldeles skärrad. Reparera bränsleslang med tejp...låter ju fullkomligt idiotiskt. Den verkstadskillen borde nog byta jobb...
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Post Reply