Hjälp! lite frågor Renault r19 -95 måste fixa sakern i text

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Stefanc

Hjälp! lite frågor Renault r19 -95 måste fixa sakern i text

Post by Stefanc »

Tänkte fråga lite små frågor.

Sitter bränslepumpen i skuffen under de runda gummit? Kan man isf ta ut den där ifrån och bara byta eller måste man ta ner tanken ? (svårt) eller finns de nån annan stanns pumpen sitter på en renault 19 -95

För bilen är väldigt seg startad måste hålla ner nyckeln och full gas. Vet ni vad de kan vara som gör att den är så? Är de generatorn? för kolen börjar ta slut

Vart sitter spjälhuset och tomgångsmotorn? Och bränslefiltret?

Byte av generator. de sitter nå band som snurrar på generatorns utsida. är den svår att få dit när man sätter dit en ny generator ?

Hoppas man får svar. måste laga min bil väldigt mycket av behov av den!!!!
Last edited by Stefanc on 01 Jan 2011, 17:55, edited 1 time in total.
Stefan carlson
Joakim16v

Re: Hjälp! lite frågor Renault r19 -95 måste fixa sakern i text

Post by Joakim16v »

Vad har du för motor?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Stefanc

Post by Stefanc »

Det är en 1.8i eller om de bara är 1.8
Stefan carlson
Joakim16v

Post by Joakim16v »

Bränslepumpen sitter i ett hål jämte det under gummitätningen i bakluckan. Tanken ner eller skära upp hål som gäller för att få ut den.

Om jag minns rätt så sitter tomgångsmotorn rakt ovanför växellådan, monterad på topplockets kortsida.

Spjällhuset borde sitta mitt på motorn i bakkant mot torpedväggan, det är bara att följa slangen från luftfilterburken, där den tar slut sitter spjället.

Aggregatremmen är inte svår att få av och på, antingen sitter det ett löphjul med spännanordning eller så spänner man den med generatorn. Kommer inte ihåg hur det är på din motor. Lämpligtvis sätter man dit en ny när man ändå håller på.

Ang att den är svårstartad.. Är bilen dessutom orkeslös när den går? Tappar den kraft ibland? Olja i kylvätskan eller tvärt om?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Stefanc

Post by Stefanc »

Tacktack för bra svar.

Asså sen jag köpte den har den vart svårstartad . Och när den går så är den pigg som f*n. Men för någon dag sen så vart den väldigt seg och orkade inget men Hällde i olja och de vart bra. Sen har jag nyss bytt glycol och vatten. . Men ibland när den stått så brukar den vara så seg att den drar ut på batteriet så man får kabla och sen åker man så är den som vanligt att den blir seg startad. Eller så hoppar den igång på engång när man vrider nykeln (händer inte ofta)

Mvh
Stefan carlson
Post Reply