Yttertempmätere Clio ca 28 graders felvisning
Moderator: Forumpolisen
Yttertempmätere Clio ca 28 graders felvisning
På min Clio -01 så visas yttertempen ca 28 grader för mycket
ex. plus 1 grad ute så visas 29 vid 20 grader ute så visas 48 grader.
Någon som sett liknande fenomen??
Nils
ex. plus 1 grad ute så visas 29 vid 20 grader ute så visas 48 grader.
Någon som sett liknande fenomen??
Nils
Re: Yttertempmätere Clio ca 28 graders felvisning
om jag kommer ihåg rätt så sitter givaren i ytterbakspegeln. sladden dit kanju vara skadad. kan paja där den passerar dörröppningen.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Ett vanligt känt renault-fenomen. Börja med kontakten som sitter mellan dör och kaross, rengör där. Prova därefter att överhetta sensorn med en hårtork (!) tills det bara visas streck eller ingenting i displayen, detta nollställer systemet och kan få det att fungera ett tag. Nästa steg är givarbyte. Jag hackade mig fram drygt ett år med de första två åtgärderna men behövde sedan byta givare. På Laguna sitter den i höger backspegel (syns som en liten "plupp" undertill), vet ej säkert på Clio.
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Laguna III 1,5 DCI -10
Tack för tipsen!! skall kolla upp detta när väderleken medger å den
otrevliga snön försvunnit.
Trevlig helg
otrevliga snön försvunnit.
Trevlig helg
Rolf
Lånar tråden lite granna , kan de vara så att de är samma sak på min? den visar hejvildt fel, har en 91ans clio 16v, sitter den givaren också i vänster spegel?
Bilar
Honda civic type r (fn2)
Honda civic esi turbo
Renault clio 16v sport -91
Honda civic type r (fn2)
Honda civic esi turbo
kolla efter en liten knopp under spegelnTypeR wrote:Lånar tråden lite granna , kan de vara så att de är samma sak på min? den visar hejvildt fel, har en 91ans clio 16v, sitter den givaren också i vänster spegel?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Nu vet jag varför den inte funkar, den är lackerad ^^Tony wrote:kolla efter en liten knopp under spegelnTypeR wrote:Lånar tråden lite granna , kan de vara så att de är samma sak på min? den visar hejvildt fel, har en 91ans clio 16v, sitter den givaren också i vänster spegel?
Bilar
Honda civic type r (fn2)
Honda civic esi turbo
Honda civic type r (fn2)
Honda civic esi turbo