Fönsterhissar Scenic -00 paj
Moderator: Forumpolisen
Fönsterhissar Scenic -00 paj
Jag har just "blivit" med min första Renault, en Scenic från 2000, med lite fix.
Bl.a. så fungerar inte fönsterhissarna fram, det bara rasslar i dörren när man kör dom.
Om jag har fattat rätt så är det vajrar där, som antagligen gått av/lossnat.
Vad brukar hända, brukar det gå att fixa bara, eller måste man ha nytt?
Har även här inte tittat än, är mest intresserad av tips innan man börjar skruva.
Bl.a. så fungerar inte fönsterhissarna fram, det bara rasslar i dörren när man kör dom.
Har även här inte tittat än, är mest intresserad av tips innan man börjar skruva.
Rasmus Eriksson
Re: Fönsterhissar Scenic -00 paj
brukar vara trasiga plastklips, finns trådar här på forumet kostar inte mycket om det är dom annars hittar man på ebay kostar inte mycket hellerralle wrote:Jag har just "blivit" med min första Renault, en Scenic från 2000, med lite fix.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Ok, jag försökte söka men hittade inget...
Jag ska ta bort dörrsidan och kolla lite.
Jag ska ta bort dörrsidan och kolla lite.
Rasmus Eriksson
Jag skruvade isär lite i dag och...
Är detta nått man kan få till tro, eller är det bara att köpa nytt?
ca 1800:- på Autoexperten... Känns surt att behöva köpa motor och allt när den fungerar.
Jag glömde ta kort på resten, jag vet inte hur det där ska sitta ihop... Hann heller inte titta alt för mycket, småbarn tar tid...
Är detta nått man kan få till tro, eller är det bara att köpa nytt?
ca 1800:- på Autoexperten... Känns surt att behöva köpa motor och allt när den fungerar.
Jag glömde ta kort på resten, jag vet inte hur det där ska sitta ihop... Hann heller inte titta alt för mycket, småbarn tar tid...
Rasmus Eriksson
kolla med autofrance 042-201620
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
eller ebay.co.uk (om inte så finns det bilder att titta på där)
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
tackar!Tony wrote:kolla med autofrance 042-201620
Du dom var faktiskt rätt mycket billigare är "de andra" ställena.
om det nu inte tillkommer moms på deras priser...
Rasmus Eriksson
nej det ingår, men Benny tar nog gärna emot mer pengar om du vill betala merralle wrote:tackar!Tony wrote:kolla med autofrance 042-201620
Näää jag betalar gärna så lite som möjligt!Tony wrote:nej det ingår, men Benny tar nog gärna emot mer pengar om du vill betala merralle wrote:tackar!Tony wrote:kolla med autofrance 042-201620
Autoexperten tar 1815:- för dessa, för båda sidor blir det alltså 1430:- billigare hos Autofrance! Plus frakt då, men ändå rätt mycket billigare!
Så det tipset tackar jag mycket för!
Ska bara få ordning på hjullager och kupéfläkt så får vi se sen hur mycket pengar man har över...
Rasmus Eriksson