lufttryck funktion/ laguna II

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
laguna 2

lufttryck funktion/ laguna II

Post by laguna 2 »

hallå [smilie=001_302.jpg]

bytte till vinterdäck på min laguna II 02a, däcken var nya satt sensorer på fälgarna, inte programmerade på bilen dock! åkte till renault då jag skulle serva bilen,så tänkte passa på och be dom programera sensorerna på bilen så bilens data känner igen dom så jag slipper fel meddelandet jag får varje gång jag startar bilen. allt gick fint och de tog inte extra betalt för att programera dem. jag startade bilen och fel meddelandet var borta och det stod att lufttryck var OK, jag åkte ca 4 km och helt plösligt fick jag fel meddelandet igen (alltså att bilen känner inte igen däcken) (sensor fault) kl var 4 då och de hade redan stängt så det var ingen ide att åka tillbaka till dem, jag åkte hem och gjorde norsk rest, startade bilen och då var fel meddelandet borta, jaha tänkte ja, så bra liksom, stängde av bilen och gick hem, dagen efter skulle ja åka till jobbet, startade bilen och de fanns inget fel meddelande, åkte ca 3-4 km och då fick jag fel meddelandet igen :/. alltså när jag gör norsk rest försvinner fel meddelandet ca 4 km sen kommer det tillbax igen. jag undrar varför? vad kan detta beror på ? vad kan jag göra? ni som e kunniga, dela gärna med er! det e så jäkla irriterande när man ska starta bilen kl 4 på morgonen och få fel meddelandet varje dag, usch.. det blir bara jobbigare att höra de varje dag.. uppskattar hjälpen.
[smilie=001_005.gif]
MVH
va glad över det du har innan du förlorar det!
LOKE

Re: lufttryck funktion/ laguna II

Post by LOKE »

Ta väck dom , det gjorde jag. Sen allt gnäll om att det är bra eller dåligt bryr jag mig inte om , får man punka märker man det ändå likaså om det är lågt däcktryck.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
laguna 2

Post by laguna 2 »

LOKE wrote:Ta väck dom , det gjorde jag. Sen allt gnäll om att det är bra eller dåligt bryr jag mig inte om , får man punka märker man det ändå likaså om det är lågt däcktryck.
tack för svaret men jag tycker faktiskt att det e bra att ha den, när den ändå finns :)
:shock:
va glad över det du har innan du förlorar det!
matjo690

Post by matjo690 »

Programmeringen är felaktigt gjord eller så har du slut batteri i alla hjulen. Efter norsk reset letar datorn efter hjulen i "ca 4 km" innan den ger upp och ger felmeddelande.
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Post Reply