Kamremsbyte intervall
Moderator: Forumpolisen
Kamremsbyte intervall
Vad är det för intervall för kamremsbyte och vattenpump på en clio årsmodell 98/99.
Har läst i en del annonser att man bytt rem redan vid 5000 mil och rem+vattenpump vid 10000.
Jag funderar på att köpa en clio och behöver då få lite mer kött på benen om detta.
Har läst i en del annonser att man bytt rem redan vid 5000 mil och rem+vattenpump vid 10000.
Jag funderar på att köpa en clio och behöver då få lite mer kött på benen om detta.
polxlt
Re: Kamremsbyte intervall
5år eller 12000milpolxlt wrote:Vad är det för intervall för kamremsbyte och vattenpump på en clio årsmodell 98/99.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Kamremsbyte intervall
Ska man då också byta vattenpump eller bara kamrem?Tony wrote:5år eller 12000milpolxlt wrote:Vad är det för intervall för kamremsbyte och vattenpump på en clio årsmodell 98/99.
polxlt