Problem med vindrutetorkare, Laguna 1,8 -00 kombi
Moderator: Forumpolisen
-
Problem med vindrutetorkare, Laguna 1,8 -00 kombi
Hej mitt problem är att säkringen till vindrutetorkarna går när jag vrider på tändningen. När jag kopplar ur torkar motorn så håller säkringen men torkarmotorn har jag bytt och testat så det är inge fel på den. Har även kollat mekanismen till torkarna att den inte går tungt. Spaken till torkarna står i av läge när jag vrider på tändningen ändå går säkringen. Bakrutetorkaren fungerar som vanligt.
Finns det nån som har varit med om nått liknade så är jag tacksam för svar eller har nått förslag vad jag ska kolla.
Mvh Anders Eriksson Hudiksvall
Finns det nån som har varit med om nått liknade så är jag tacksam för svar eller har nått förslag vad jag ska kolla.
Anders Eriksson
Re: Problem med vindrutetorkare, Laguna 1,8 -00 kombi
tror på kortis i kablaget vid gångjärnen till bakluckanandershudik wrote:Hej mitt problem är att säkringen till vindrutetorkarna går när jag vrider på tändningen. När jag kopplar ur torkar motorn så håller säkringen men torkarmotorn har jag bytt och testat så det är inge fel på den. Har även kollat mekanismen till torkarna att den inte går tungt. Spaken till torkarna står i av läge när jag vrider på tändningen ändå går säkringen. Bakrutetorkaren fungerar som vanligt.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
Re: Problem med vindrutetorkare, Laguna 1,8 -00 kombi
Jag har kollat bakluckan har haft kabelbrott där tidigare så där är det inte kortis.
Jag läste på forumet om ett liknade problem och då var det reläet som det var kortis i, men vart sitter reläet till torkarna och finns ett till intervallen och ett till motorn?
Jag läste på forumet om ett liknade problem och då var det reläet som det var kortis i, men vart sitter reläet till torkarna och finns ett till intervallen och ett till motorn?
Anders Eriksson