Scenic -00 läcker från taket. HJÄLP!
Moderator: Forumpolisen
Scenic -00 läcker från taket. HJÄLP!
Hej
Sålde min Scenic -00 idag till en tjej. Hon ringde för 30 minuter sedan och berättade att det tydligen läckte in vatten via taket. Det rann ner från "konsolen" i taket där läslampan sitter enligt henne. Det regnade ordentligt när hon körde hem bilen. (Jag har inte sollucka, något jag sett kunnat skapa problem).
Tjejen är jättetrevlig, och jag vill verkligen hjälpa henne. Bilen har stått i tre månader sedan jag fick tjänstebil. Frågan är vad som kan vara felet. Min första tanke är att det är antenninfästningen som läcker. Den sitter ju liksom rakt över.
Andra idéer/förslag? Förslag till lösning? Jag vill verkligen inte säga till henne att det är hennes problem. Samtidigt vill jag inte lägga ner en massa mer pengar på bilen, jag har ju nyligen bytt kamrem för 9 000:-, vilket typ är 40% av vad jag fick för bilen.
Extremt väldigt jättetacksam för svar.
/Magnus
Sålde min Scenic -00 idag till en tjej. Hon ringde för 30 minuter sedan och berättade att det tydligen läckte in vatten via taket. Det rann ner från "konsolen" i taket där läslampan sitter enligt henne. Det regnade ordentligt när hon körde hem bilen. (Jag har inte sollucka, något jag sett kunnat skapa problem).
Tjejen är jättetrevlig, och jag vill verkligen hjälpa henne. Bilen har stått i tre månader sedan jag fick tjänstebil. Frågan är vad som kan vara felet. Min första tanke är att det är antenninfästningen som läcker. Den sitter ju liksom rakt över.
Andra idéer/förslag? Förslag till lösning? Jag vill verkligen inte säga till henne att det är hennes problem. Samtidigt vill jag inte lägga ner en massa mer pengar på bilen, jag har ju nyligen bytt kamrem för 9 000:-, vilket typ är 40% av vad jag fick för bilen.
Extremt väldigt jättetacksam för svar.
/Magnus
Magnus Wenger
Re: Scenic -00 läcker från taket. HJÄLP!
Packningen runt antennen är det ! vanligt fel och är lätt åtgärdat. Ner med konsollen sitter i snäppfästen och sen en 10mm mutter som du skruvar bort så är antennen lös.
Sen dit med silicon och tryck tillbaka allt. KLART !
lycka till =D
/Robin
lycka till =D
/Robin
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Re: Scenic -00 läcker från taket. HJÄLP!
Robin wrote:Packningen runt antennen är det ! vanligt fel och är lätt åtgärdat. Ner med konsollen sitter i snäppfästen och sen en 10mm mutter som du skruvar bort så är antennen lös.
lycka till =D
/Robin
TACK ROBIN! Du anar inte vilken lättnad det var att höra.
Magnus Wenger