Ang ET mått..Fälgfråga Laguna-98. passar Megane/Clio eller?
Moderator: Forumpolisen
Ang ET mått..Fälgfråga Laguna-98. passar Megane/Clio eller?
Hejsan!
Letar just nu begagnade vinterdäck inkl fälg till 98ans Laguna.. 100/4
Kan någon förklara för mig vad som menas med ET mått..
Dvs..Lagunan har vad jag förstått 50 i ET mått..Megane 45 eller liknande..Clio har ännu lägre 36?.
Kan jag få på ett megane hjul med ET45?Eller rent av en Cliofälg.. I så fall ökar ju begagnat marknaden markant..
Vad händer? Problem o få dit den pga bromsar eller dyl? Andra problem man kan få med körning styrning eller dyl?
Förklara gärna detta för mig.. så vore jag jättetacksam..
För mig är detta en djungel..
Tacksam för snabbt svar då vinterdäck snart måste köpas..
Letar just nu begagnade vinterdäck inkl fälg till 98ans Laguna.. 100/4
Kan någon förklara för mig vad som menas med ET mått..
Dvs..Lagunan har vad jag förstått 50 i ET mått..Megane 45 eller liknande..Clio har ännu lägre 36?.
Kan jag få på ett megane hjul med ET45?Eller rent av en Cliofälg.. I så fall ökar ju begagnat marknaden markant..
Vad händer? Problem o få dit den pga bromsar eller dyl? Andra problem man kan få med körning styrning eller dyl?
Förklara gärna detta för mig.. så vore jag jättetacksam..
För mig är detta en djungel..
Tacksam för snabbt svar då vinterdäck snart måste köpas..
Anders Jansson
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Ang ET mått..Fälgfråga Laguna-98. passar Megane/Clio eller?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Är det ingen som vet om en Megane fälg med Et 45 eller liknande passar till en Laguna??
Att den inte tar i vid fullt rattutslag eller liknande.....
Anders Jansson
5mm borde inte göra någon skillnad ,men man vet ju inte innan man prövatAjson wrote:Är det ingen som vet om en Megane fälg med Et 45 eller liknande passar till en Laguna??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen