MOTORTEMPERAUTR FALLER UNDER KÖRNING, MEN FUNKAR VID TOMGÅNG
Moderator: Forumpolisen
MOTORTEMPERAUTR FALLER UNDER KÖRNING, MEN FUNKAR VID TOMGÅNG
HEJSAN, ÄR NY I DENNA FURUM, HAR SÖKT LITE PÅ OLIKA TRÅDAR MEN TYCKTE INTE NÅGON FÖRKLADE MIN LAGUNA 95 2.0 PROBLEM.
NU ÄR DET SOM SÅ ATT JAG SPOLAT RENT OCH LUFTAT FLERA GGR MEN FÅR FORTFARANDE INGEN VÄRME. OM MAN HAR BILEN I TOMGÅNG 10-15 MIN SÅ KOMMER MOTORTEMPERATUR MÄTAREN UPP TILL MITEN OCH DET VÄRMER BRA MEN SÅ FORT JAG BÖRJAR KÖRA BILEN SÅ FALLER MÄTARE TILL 0 OCH LIKASÅ VÄRMEN I BILEN. ÄR DET NÅGON VÄNLIG SJÄL SOM HAR NÅGON ARNING OM VA DET KAN BERO??
KAN SÄGA ATT JAG HAR BYTT DE FLESTA GIVARE I BILEN INKLUSIVE MOTORTEMPERATURGIVAREN SOM SITTER VID TERMOSTATEN??
NU ÄR DET SOM SÅ ATT JAG SPOLAT RENT OCH LUFTAT FLERA GGR MEN FÅR FORTFARANDE INGEN VÄRME. OM MAN HAR BILEN I TOMGÅNG 10-15 MIN SÅ KOMMER MOTORTEMPERATUR MÄTAREN UPP TILL MITEN OCH DET VÄRMER BRA MEN SÅ FORT JAG BÖRJAR KÖRA BILEN SÅ FALLER MÄTARE TILL 0 OCH LIKASÅ VÄRMEN I BILEN. ÄR DET NÅGON VÄNLIG SJÄL SOM HAR NÅGON ARNING OM VA DET KAN BERO??
KAN SÄGA ATT JAG HAR BYTT DE FLESTA GIVARE I BILEN INKLUSIVE MOTORTEMPERATURGIVAREN SOM SITTER VID TERMOSTATEN??
eddi ibishi
Re: MOTORTEMPERAUTR FALLER UNDER KÖRNING, MEN FUNKAR VID TOMGÅNG
Byt den mekaniska vattentermostaten.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
vart sitter den, hur ser den ut?
eddi ibishi
sitter i termostathuset ,förarsidan på topplocket där vattenslangen går in i motorn, om det är en 2,o 8v du har vet inte hur det ser ut på 16v..eddi wrote:vart sitter den, hur ser den ut?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
jag har bytt termostaten också men det har inte hjälpt, har sätt dock att det va lite blöt vid termostathuset kan va packningen kanske som inte tätar 100%, men det borde inte förlora allt värme pga det eller?
eddi ibishi