Luktar bränt

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Luke

Luktar bränt

Post by Luke »

Lämnade in bilen för oljebyte+filter samt nya bromsklotsar framoch nya styrleder. Nu tycker jag att bilen luktar lite bränt när man har stannat, det kommer ibland och är inte jättetydligt, men man känner av det. Hade en tändspole som lagt av en gång och då luktade det lite som det gör nu, fast mycket mer den gången. Dock så vet att jag att bilen går på alla cylindrar nu.

Har en Megane-02:a. All hjälp eller synpunkter uppskattas! Ska självklart höra med mekanikern som bilen var hos ifall han vet något, men tänkte höra med proffsen här också :).
Lucas Kling, Karlstad.
v6power

Re: Luktar bränt

Post by v6power »

Luke wrote:Lämnade in bilen för oljebyte+filter samt nya bromsklotsar framoch nya styrleder. Nu tycker jag att bilen luktar lite bränt när man har stannat, det kommer ibland och är inte jättetydligt, men man känner av det. Hade en tändspole som lagt av en gång och då luktade det lite som det gör nu, fast mycket mer den gången. Dock så vet att jag att bilen går på alla cylindrar nu.

Har en Megane-02:a. All hjälp eller synpunkter uppskattas! Ska självklart höra med mekanikern som bilen var hos ifall han vet något, men tänkte höra med proffsen här också :).
har samma problem på min laguna ll "ibland" men motorn går bra osv, jag märkte att det luktar när ja sätter på varme på 24c och precis som du säger inte tydligt men de finns lukt ändå!
skulle vara intressant och höra va verkstaden säger? skriv gärna här igen.

Marcus
Luke

Post by Luke »

Mekanikern sa att det troligtvis har med bromsklotsarna att göra men att det nog skulle ge sig, annars skulle han ta och smörja lite sa han.

Besiktade bilen igår och påpekade problemet men dom sa att det såg bra ut och att det troligtvis bara är bromsklotsarna som behöver "köras" in.
Lucas Kling, Karlstad.
Joakim16v

Post by Joakim16v »

Sist jag bytte bromsbelägg så såg jag till och med lite rök efter de första turerna.. Det slutade efter ett tag..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Post Reply