Laguna II Och stöddämpare ?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
bguzelsoy

Laguna II Och stöddämpare ?

Post by bguzelsoy »

Jag köpte nyss Laguna II och jag har lite problem med bak stöddämparen. Före ägaren bytt bussningar och stöddämparen 09 juni, men det finns fortfarande ett missljud.När bilen hoppar då låtar. vad kan det vara? är det ett vanligt problem? kan jag lita på att det är bytt ? Även om han har bytt finns det risk de kan går sönder igen inom 1 år.

Finns det möjlighet koppla slutsteg till orginal stereon ? Eller kan man byta orginal stereon mot annat ? Finns det risk få elektronisk fel på skärmen. ?

Finns det möjlighet sätt på sport luft filter till bilen eller hur kan jag ge kal luft till luft filtret ?
Burak Guzelsoy
Tony
Forumpolis

Re: Laguna II Och stöddämpare ?

Post by Tony »

bguzelsoy wrote:Jag köpte nyss Laguna II och jag har lite problem med bak stöddämparen. Före ägaren bytt bussningar och stöddämparen 09 juni, men det finns fortfarande ett missljud.När bilen hoppar då låtar. vad kan det vara? är det ett vanligt problem? kan jag lita på att det är bytt ? Även om han har bytt finns det risk de kan går sönder igen inom 1 år.

Finns det möjlighet koppla slutsteg till orginal stereon ? Eller kan man byta orginal stereon mot annat ? Finns det risk få elektronisk fel på skärmen. ?

Finns det möjlighet sätt på sport luft filter till bilen eller hur kan jag ge kal luft till luft filtret ?
tror inte du har dåliga stötdämpare, det är bussningarna i bakvagnen som är dåliga och måste bytas vanligt fel på dom.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
bguzelsoy

Post by bguzelsoy »

Men han har bytt busningar också före år ? Kan man bli dåliga inom 1 år ? Är det normalt eller ?
Burak Guzelsoy
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

bguzelsoy wrote:Men han har bytt busningar också före år ? Kan man bli dåliga inom 1 år ? Är det normalt eller ?
mina gick sönder under vintern fast dom nästan var nya, testa och bända lite så ser du om du hittar något glapp
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

bguzelsoy

Post by bguzelsoy »

menar du busningar ligger på fjädrar ?
Burak Guzelsoy
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

bguzelsoy wrote:menar du busningar ligger på fjädrar ?
nej

bguzelsoy

Post by bguzelsoy »

menar du linkarmbusningar ? Föresten köpte du orginal delar eller mekonomen mm ?
Burak Guzelsoy
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

bguzelsoy wrote:menar du linkarmbusningar ? Föresten köpte du orginal delar eller mekonomen mm ?
Menar bussningarna som bakvagnen sitter fast i finns inga andra i bakvagnen, var orginal prylar men det hjälpte inte, dom gick inte sönder i gummi som dom första hade gjort dom lossnade i vulkningen, men som jag sagt lyft upp bilen och kolla var det glappar.

bguzelsoy

Post by bguzelsoy »

Bussning glappar även när jag rör till däcket med min hand och trycka lite frammot däcket det låtar och däcket röra sig fast inte andra sidan.
Image
Image
Burak Guzelsoy
bguzelsoy

Post by bguzelsoy »

och jag undrar hur funkar anti spin ? Jag körde gräs vägen och min bil kunde spinn ? Finns det knapp kan man sätt på eller av eller skulle funka sin själv ?

Laguna II sportline
Burak Guzelsoy
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

låter som det är dags att byta då.

bguzelsoy

Post by bguzelsoy »

okej men du gjorde mig oroligt. :( Jag hoppas efter byta de då de komma sitta fast. Lossnar inte..
Burak Guzelsoy
bguzelsoy

Post by bguzelsoy »

jag har bestält hjulnav från tyskland inkl frakt 800:- pga jag kunde inte hitta från sverige begagnad. Men det är från Renault Laguna II Dynamique 1,8 16V (BG0) jag hoppas passar till min sportline ?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... Track=true
Burak Guzelsoy
Post Reply