Brake failure.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tomas N

Brake failure.

Post by Tomas N »

Tja. När jag gör en hastig inbromsning så piper det till från instrument panelen och i info rutan mellan varv och hastighetsmätare står det med röd text, Brake failure.

Detta händer bara om jag flyttar foten fort från gasen och bromsar. Om jag tex kör 100 och släpper gasen väntar en sek och sedan tok bromsar blir det ingen varning. Är det någon som har något förslag på möjligt fel?
Mvh Tomas N.
Tomas Niemeyer, Sandviken.
Renault Megane Sport tourer -10.
Tony
Forumpolis

Re: Brake failure.

Post by Tony »

Tomas N wrote:Tja. När jag gör en hastig inbromsning så piper det till från instrument panelen och i info rutan mellan varv och hastighetsmätare står det med röd text, Brake failure.

Detta händer bara om jag flyttar foten fort från gasen och bromsar. Om jag tex kör 100 och släpper gasen väntar en sek och sedan tok bromsar blir det ingen varning. Är det någon som har något förslag på möjligt fel?
Mvh Tomas N.
låg nivå på bromsvätskan
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tomas N

Post by Tomas N »

Tja.
Hoppet tändes att ja det kanske är låg nivå. Ut snabbt som tusan till bilen, över min nivå. Men okey fyllde upp till max. Ut och provade och ta mej tusan, problemet löst :D . se vad enkelt det kan vara, tackar Tony.
/Tomas N.
Tomas Niemeyer, Sandviken.
Renault Megane Sport tourer -10.
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Tomas N wrote:Tja.
Hoppet tändes att ja det kanske är låg nivå. Ut snabbt som tusan till bilen, över min nivå. Men okey fyllde upp till max. Ut och provade och ta mej tusan, problemet löst :D . se vad enkelt det kan vara, tackar Tony.
/Tomas N.
så bra :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply