Hål i rör i kylsystemet. Kan jag använda cement??

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mmd_bbk
Posts: 18
Joined: 17 Jun 2010, 21:55
Location: västerås

Hål i rör i kylsystemet. Kan jag använda cement??

Post by mmd_bbk »

Hej

Jag vet inte hur man tar bort trådar så skapar en ny eftersom jag vet vad problemet är.

Jag har ett hål i ett rör som tillhör kylsystemet alltså de är ingen slang.
Det är troligtvis ett litet rosthål.
Jag har kollat olika butiker vad dom har som kan hjälpa och kommit fram till att kylarcement måste vara det bästa eftersom jag inte ens vet exakt vart hålet är.

Är de nått som säger att det inte kommer funka med kylarcement?
Jag har aldrig använt det själv men ifall de kan täppa igen hål i kylaren så borde den kunna täppa igen mitt hål eftersom de är en del i kylsystemet.

Tacksam för svar.
Säg gärna vad ni tror även ifall ni inte är säkra
bebeko mmd
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Hål i rör i kylsystemet. Kan jag använda cement??

Post by Tony »

mmd_bbk wrote:Hej

Jag vet inte hur man tar bort trådar så skapar en ny eftersom jag vet vad problemet är.

Jag har ett hål i ett rör som tillhör kylsystemet alltså de är ingen slang.
Det är troligtvis ett litet rosthål.
Jag har kollat olika butiker vad dom har som kan hjälpa och kommit fram till att kylarcement måste vara det bästa eftersom jag inte ens vet exakt vart hålet är.

Är de nått som säger att det inte kommer funka med kylarcement?
Jag har aldrig använt det själv men ifall de kan täppa igen hål i kylaren så borde den kunna täppa igen mitt hål eftersom de är en del i kylsystemet.

Tacksam för svar.
Säg gärna vad ni tror även ifall ni inte är säkra
du behöver inte ta bort någon tråd skriv i samma hela tiden ,starta inte en massa jäkla trådar om samma bil med samma fel.. POLISEN sammla allt i en tråd så raderar jag alla trådar om samma fel..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Togga
Posts: 13
Joined: 31 Mar 2010, 15:51
Location: Norrköping

Re: Hål i rör i kylsystemet. Kan jag använda cement??

Post by Togga »

mmd_bbk wrote:Hej

Jag vet inte hur man tar bort trådar så skapar en ny eftersom jag vet vad problemet är.

Jag har ett hål i ett rör som tillhör kylsystemet alltså de är ingen slang.
Det är troligtvis ett litet rosthål.
Jag har kollat olika butiker vad dom har som kan hjälpa och kommit fram till att kylarcement måste vara det bästa eftersom jag inte ens vet exakt vart hålet är.

Är de nått som säger att det inte kommer funka med kylarcement?
Jag har aldrig använt det själv men ifall de kan täppa igen hål i kylaren så borde den kunna täppa igen mitt hål eftersom de är en del i kylsystemet.

Tacksam för svar.
Säg gärna vad ni tror även ifall ni inte är säkra
Om det är ett litet rör som sitter intryckt i topplocket med en slang på, så hade jag samma fel på min Clio.
Jag bytte röret, kostade ca. 80 kr. på renault
Torgny Liljekvist
Peugeot 106-92. Citroen C1 sx i komf.p.-06. Xantia 2,0 SX -95. Xantia 2,0 SX 16v -97 Brake. Xantia 1,8 SX -94 Donator. Yamaha XVS 1100 A -01 en pärla. Suzuki GSX 400 FWS -84 Pendlarhoj.
mmd_bbk
Posts: 18
Joined: 17 Jun 2010, 21:55
Location: västerås

Re: Hål i rör i kylsystemet. Kan jag använda cement??

Post by mmd_bbk »

Det kan vara det för de hjälpte inte med cement och de är där de läcker.
Såg du när dom bytte röret?
Killen på renault som kolla på min bil trodde att de var fel rör så han sa att de skulle kosta 3000kr.

Togga kan du kolla på den här bilden. Jag har markerat i svart vart de läcker fast de e under kåpan så man ser inte läckan.

http://www.ladda-upp.com/bilder/39302/l-C3-A4cka

Dom hade inte tid den här veckan på renault snabb service. Kan man köpa röret själv och åka till en annan verktad och be dom byta?
Va de inget fel på slangen?
Sa dom varför de hade blivit så?

Köper man röret på renault?
bebeko mmd
Togga
Posts: 13
Joined: 31 Mar 2010, 15:51
Location: Norrköping

Re: Hål i rör i kylsystemet. Kan jag använda cement??

Post by Togga »

Jag bytte röret!!
Det är nog inte samma motor, men det jag bytte sitter mot torpedväggen långt ner på topplocket.
Vickade loss det gamla och knackade dit det nya(Trångt)
Torgny Liljekvist
Peugeot 106-92. Citroen C1 sx i komf.p.-06. Xantia 2,0 SX -95. Xantia 2,0 SX 16v -97 Brake. Xantia 1,8 SX -94 Donator. Yamaha XVS 1100 A -01 en pärla. Suzuki GSX 400 FWS -84 Pendlarhoj.
Post Reply