Har fått in luft i kylsystemet Renault megane senic 1998
Moderator: Forumpolisen
Har fått in luft i kylsystemet Renault megane senic 1998
Hej för några veckor sedan så tappade jag ur kylsystemet på min renault megane senic 1998 och fyllde upp det igen med 50/50% blandning. Jag avlufta på avluftningsnippeln som sitter längst upp på slangen som går in till värmeväxlaren inne vid kupén, jag bytte även termostat.
Jag har fått problem nu med att jag inte få nån värme i bilen och att motorn blir varm. Så jag öppnade upp slangen som går till värmeväxlaren och sedan returen. och satte dit en vattenslang och spolade rent, till en början kom det ingenting alls och efter ett tag kom det vatten. dvs det var luft i systemet.
Då jag är amatör och bara gav mig på att göra detta så kan jag ha gjort allt helt fel, tänkte om nån kunde berätta exakt hur jag ska gå tillväga för att få ut luften ur systemet. Eller behöver jag börja om helt från början?. Tänkte ifall det finns luft i kylaren som jag inte får bort när jag avluftar vid luftnippelen.
Tack på förhand
/V
Jag har fått problem nu med att jag inte få nån värme i bilen och att motorn blir varm. Så jag öppnade upp slangen som går till värmeväxlaren och sedan returen. och satte dit en vattenslang och spolade rent, till en början kom det ingenting alls och efter ett tag kom det vatten. dvs det var luft i systemet.
Då jag är amatör och bara gav mig på att göra detta så kan jag ha gjort allt helt fel, tänkte om nån kunde berätta exakt hur jag ska gå tillväga för att få ut luften ur systemet. Eller behöver jag börja om helt från början?. Tänkte ifall det finns luft i kylaren som jag inte får bort när jag avluftar vid luftnippelen.
Tack på förhand
/V
Re: Har fått in luft i kylsystemet Renault megane senic 1998
du måste få bilen varm när du luftar, fyll behållaren och kör den på tomgång tills kylfläkten startar sen luftar du ordentligt där det går.veyron86 wrote:Hej för några veckor sedan så tappade jag ur kylsystemet på min renault megane senic 1998 och fyllde upp det igen med 50/50% blandning. Jag avlufta på avluftningsnippeln som sitter längst upp på slangen som går in till värmeväxlaren inne vid kupén, jag bytte även termostat.
Tack på förhand
/V
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen