renault 16- 1969- tobbelov
Moderator: Forumpolisen
Idag körde vi ut i solen och då hann jag ta ett par bilder till.
Så här ser hon ut i dagsljus den stackarn. Sliten och bucklig här och var
Ska synas varifrån man är
Notera brandsläckare och gammal kartbok från BP.
GOD JUL[/list]
Så här ser hon ut i dagsljus den stackarn. Sliten och bucklig här och var
Ska synas varifrån man är
Notera brandsläckare och gammal kartbok från BP.
GOD JUL[/list]
Torbjörn Lövgren
Citroen dsuper 5 -74
Citroen Ds 20 Break -73
Citroen Ds 20 cabriolet -73
Peugeot 404 -67
Citroen dsuper 5 -74
Citroen Ds 20 Break -73
Peugeot 404 -67
Re: renault 16- 1969- tobbelov
Nu har en Padda till gjorts iordning och även en Peugeot 404 -67 så nu ska jag ta tag i min R16 igen. Bromsdelar finns men det jag saknar är vänster styrstag eller åtminstone bussningen som sitter mot kuggstången. Finns det nån sån? Någon som har beg. eller finns det nytt att få tag på? HJÄLP!
Torbjörn Lövgren
Citroen dsuper 5 -74
Citroen Ds 20 Break -73
Peugeot 404 -67
Citroen dsuper 5 -74
Citroen Ds 20 Break -73
Peugeot 404 -67
Är det en gummibussning eller en i hårdplast ???
Roland Sundström... Renault Express 1990. Volvo Pv544 1965. Datsun 120Y 1976. Vauxhall Victor FD 1968. Chevrolet Van G20 Hitop 1988. Datsun 720 diesel 1982. Samt lite övrigt junk på 4 hjul..
Vet inte ännu men troligen gummi.Wire72 wrote:Är det en gummibussning eller en i hårdplast ???
Har inte hunnit dit ännu. Måste ju upp i luften och av med hjulen först.
Torbjörn Lövgren
Citroen dsuper 5 -74
Citroen Ds 20 Break -73
Peugeot 404 -67
Citroen dsuper 5 -74
Citroen Ds 20 Break -73
Peugeot 404 -67
Nu är hon min!
Vad som ska ske vidare får vi se...
/J
Vad som ska ske vidare får vi se...
/J
Uppväxt i -65 R8. Kör -69 R16 och -66 folkabuss. Hottar en -71 Tjorven.
Ser ju ut att vara i skapligt skick! Men tycker nästan du skulle fått bort det svarta från huven och dragit en riktigt lack på den.
är den bucklig?
är den bucklig?
Renault TS R -77 /care
Bucklor finns, men inte så farligt. Men det är en hel del rost i karossen som måste fixas innan det skulle bli aktuellt med någon ny lack. Just nu har jag dock inte den ambitionsnivån. Den får nog gå som "sunk-klassiker" ett tag.
Punkt ett är att rostskydda den ordentligt, för att så gott det går stoppa förfallet.
Eller, ja, före det så ska den ombesiktigas. På måndag förhoppningsvis.
Men allt gick väldigt fort. Jag köpte den i princip osedd i går, har kört fem mil och kom hem klockan två i natt, så det är väl dags att inspektera vad det är jag köpt egentligen, antar jag. :-)
/J
Punkt ett är att rostskydda den ordentligt, för att så gott det går stoppa förfallet.
Men allt gick väldigt fort. Jag köpte den i princip osedd i går, har kört fem mil och kom hem klockan två i natt, så det är väl dags att inspektera vad det är jag köpt egentligen, antar jag. :-)
/J
hehe så pass. får hoppas den går igenom på måndag dåJacob Munkhammar wrote:Bucklor finns, men inte så farligt. Men det är en hel del rost i karossen som måste fixas innan det skulle bli aktuellt med någon ny lack. Just nu har jag dock inte den ambitionsnivån. Den får nog gå som "sunk-klassiker" ett tag.
Men allt gick väldigt fort. Jag köpte den i princip osedd i går, har kört fem mil och kom hem klockan två i natt, så det är väl dags att inspektera vad det är jag köpt egentligen, antar jag.
/J
Renault TS R -77 /care