Laguna2 tappar bränsletrycket!
Moderator: Forumpolisen
Laguna2 tappar bränsletrycket!
Hej
Har en laguna2 som tappar bränsletrycket när den står en natt och det är kallt. Har jag den däremot innomhus eller nu på sommaren startar den alltid som den ska.
Nu till min fråga, vad är det för delar som kan orsaka detta fel? Någon backventil eller något som man kan byta?
MVH
Robert
Har en laguna2 som tappar bränsletrycket när den står en natt och det är kallt. Har jag den däremot innomhus eller nu på sommaren startar den alltid som den ska.
Nu till min fråga, vad är det för delar som kan orsaka detta fel? Någon backventil eller något som man kan byta?
MVH
Robert
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Re: Laguna2 tappar bränsletrycket!
I megane sitter en backventil på pumpen i tanken... möjligt att klämman på denna lossnar.. låter långsökt. Men kan vara värt att kolla.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Borde finnas en tryckregulator någonstans.Den kan vara felet.
Mattias Axelsson
Mjölby
Lagunakombi 2,0-99
Mjölby
Lagunakombi 2,0-99
kan vara inbyggd i pumpenGezpo wrote:Borde finnas en tryckregulator någonstans.Den kan vara felet.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Kan man byta bränslepump på dessa själv? Sitter i tanken va? Är det mycket krångligt, special vertyg? Någon som vet?