Audio Connection Box till Megane -00:a

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
bhg100
Posts: 7
Joined: 04 Aug 2010, 19:04
Location: Sundsvall

Audio Connection Box till Megane -00:a

Post by bhg100 »

Hej Alla duktiga!

Fick lära mej här på forumet att det finns nåt som heter Audio Connection Box som gör att man kan spela mp3 med hjälp av ett USB-minne etc.

Nu till frågan eller rättare frågorna:

Är det nån av er som har en sån här box i sin Megane -00:a?
Är det svårt eller besvärligt att få till? (Kapa och borra etc)?
Måste man ur med cd:n eller kommer man åt bakifrån om man tar ur handskfacket (om nu det är mindre besvärligt)? För den här boxen ska ju/väl placeras i handskfacket...
Så slutligen: Om man måste ur med cd:n. Är det nån som löst det utan original "gafflarna"? Och i så fall hur?

Frågade på skroten om dom hade såna verktyg men det hade dom inte. Killen sa att dom brukade improvisera. Och jag vet inte om man ska ta råd från en bilskrot när det gäller att ta ur prylar!!! [smilie=001_302.jpg] SKämt åsido...

Tacksam för svar
Och tack på förhand!

mvh
Börje
Börje Högberg
Gezpo
Posts: 74
Joined: 10 Sep 2009, 23:11
Location: Mjölby

Re: Audio Connection Box till Megane -00:a

Post by Gezpo »

vet ej hur boxen fungerar.Men att ta bort stereon är inte svårt.Jag använder spik i lagom storlek 4st böjer alla lite inåt och vips så är stereon loss.
En annan variant är att köpa på biltema för 29 kr.
Mattias Axelsson
Mjölby
Lagunakombi 2,0-99
bhg100
Posts: 7
Joined: 04 Aug 2010, 19:04
Location: Sundsvall

Re: Audio Connection Box till Megane -00:a

Post by bhg100 »

Tack, Mattias!
Får jag loss stereon går det säkert lättare att bilda sej en uppfattning om en del saker. Menar du att det finns "original-gafflar" på Biltema?

Till er andra låter jag frågan om boxen hänga kvar. Som jag förstår av bilden på Renaults hem sida över tillbehör så (ska?) boxen monteras boxen i handskfacket.

Tack igen och fortsatt trevlig helg!
mvh
Börje
Börje Högberg
Gezpo
Posts: 74
Joined: 10 Sep 2009, 23:11
Location: Mjölby

Re: Audio Connection Box till Megane -00:a

Post by Gezpo »

Ja det finns på biltema.kollade på dom igår 29kr
Mattias Axelsson
Mjölby
Lagunakombi 2,0-99
bhg100
Posts: 7
Joined: 04 Aug 2010, 19:04
Location: Sundsvall

Re: Audio Connection Box till Megane -00:a

Post by bhg100 »

Gezpo wrote:Ja det finns på biltema.kollade på dom igår 29kr
Ok!
Tack igen!
Börje Högberg
User avatar
cwh1973
Posts: 4
Joined: 07 Dec 2010, 21:36
Location: Nacka

Re: Audio Connection Box till Megane -00:a

Post by cwh1973 »

Hej! Har du fortfarande frågor kring ACB (Audio Connection Box) så skulle jag gissa att det funkar bara beroende på årsmodell och då tänker jag på de senare årsmodellerna från kanske -06 och framöver. Problemet är att originalstereon inte har, beroende på årsmodell då, någon AUX ingång eller MP3 kompabilitet dvs det som krävs för att skicka in signal ifrån ACB till stereon. Bäst att rådfråga Bilia. Alternativet är att kolla in på Renault´s hemsida och leta upp tillbehörskatalogen för 2010-2011, där finner du kompatibla efterproducerade stereo´s från Sony med usb koppling direkt i fronten, dessa funkar också i vissa fall med toppdisplayen via ett extra tillbehör (display-koppel). Hoppas att detta kan hjälpa, lite sent men ändå..
Mvh /Calle
Carl Haglund
Nacka
Uppvuxen med R4, R5 samt Ägt/äger Laguna II -03 (trofast), och Espace IV -08 (Familjen är stor nu!)
Fixat stereo och lättare El efter tips och trix från detta forum!!
:racesmile: [smilie=eclipsee_steering.gif]
Post Reply