CHECK ESP+skiftnyckel lyser på instrumentpanelen

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
akinna

CHECK ESP+skiftnyckel lyser på instrumentpanelen

Post by akinna »

Hej!

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig. Jag har problem med en laguna från 2005, det är nämligen så att för en tid sedan så började "check ESP+skiftnyckeln" lysa på instrumentpanelen. Vid märkesverkstaden vet de inte riktigt vad felet är och före jag åker till nästa verkstad så skulle jag vilja veta om det är något man kan göra själv åt problemet eventuellt kolla sensorerna eller dyl?

Någon med samma problem?
Dennis
Forumpolis

Re: CHECK ESP+skiftnyckel lyser på instrumentpanelen

Post by Dennis »

akinna wrote:Hej!

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig. Jag har problem med en laguna från 2005, det är nämligen så att för en tid sedan så började "check ESP+skiftnyckeln" lysa på instrumentpanelen. Vid märkesverkstaden vet de inte riktigt vad felet är och före jag åker till nästa verkstad så skulle jag vilja veta om det är något man kan göra själv åt problemet eventuellt kolla sensorerna eller dyl?

Någon med samma problem?
Klart att de ska kunna säga vad felet är! Annars är det dags att ta ner skylten.
Diagnosuppkoppling så får man reda på vilken sensor som är kass eller om det är förbindelsen med styrdon. Att felsöka detta utan diagnosverktyg är otroligt tidsödande.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply