Radion är död
Moderator: Forumpolisen
Radion är död
Hej! Radion i min Megane II 1,6 Tour Sport Kombi 07 var död en dag när jag kom ut och skulle åka till jobbet. Det är en standard radio som finns monterad när man köper bilen. Jag kollade säkringen till vänster om ratten, men den var hel. Finns det en säkring bakom radion också? Eller vad tror ni felet kan vara.
Mbh
Kristofer
Mbh
Kristofer
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Radion är död
Tryck på on-knappen
(Sorry, vet inte vad som kan vara fel, men du lämnade en boll på straffpunkten och öppet mål . Om säkringen är hel, mät om du får spänning fram.)
(Sorry, vet inte vad som kan vara fel, men du lämnade en boll på straffpunkten och öppet mål . Om säkringen är hel, mät om du får spänning fram.)
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Hej! Ta kontakt med en märkesverkstad jag vet att Renault har vissa radioapparater som inte riktigt tål kyla.
Mats Fredriksson Ort Värnamo
Renault Cotech
Renault Laguna II 2,0T -03
Renault Twingo -98
Renault Cotech
Renault Laguna II 2,0T -03
Renault Twingo -98
Kristofer wrote:Hej! Radion i min Megane II 1,6 Tour Sport Kombi 07 var död en dag när jag kom ut och skulle åka till jobbet. Det är en standard radio som finns monterad när man köper bilen. Jag kollade säkringen till vänster om ratten, men den var hel. Finns det en säkring bakom radion också? Eller vad tror ni felet kan vara.
Mbh
Kristofer
Hej,
vi hade samma problem på vår megane kombi -07, 2.0 aut.
Det visade sig att batteriet var på g att ta slut. Efter pulsladdning av batteriet kom radion igång igen.
Mvh/ Daniel
drsthlm