Bränslemätare visar ej rätt Megane Touring -07

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
588

Bränslemätare visar ej rätt Megane Touring -07

Post by 588 »

Hej

Ibland visar min bränslemätare ej rätt när man tankar fullt kan visa ca 80% trots fullt för att nästa gång visa 100% när man tankar fullt och då ok. Den funkar som vanligt när man kommer neråt nivån i tanken samt om den är tom etc så allt funkar utom ibland då vill den inte upp på 100%. Man har bytt bränslearmaturen på garanti men det verkar ju inte vara det. Någon som har någon idé vad det kan vara då? Den funkar alltså ibland och ibland inte. Kanske inget jätteproblem men ändå.

MVH

Roger
Roger Emericsson, Norrköping
snabbis

Re: Bränslemätare visar ej rätt Megane Touring -07

Post by snabbis »

Hade liknande problem på min -04, men det var att jag alltid fyllde för mycket i tanken, toppfyllde. läste även i boken att man inte skulle toppfylla. det va olika på olika mackar man tankade på, vissa ställen så hände det utan att toppfylla, utan bara vänta till den slog av själv. Jag brukade sluta tanka då ja hörde att det började fyllas upp i röret. ( bytte även jag tankarmatur på garanti för det felet) . har du kollat så att den inte är felmonterad med? (inom markeringarna)?
Mvh Johannes
Johannes Kristoffersson
588

Re: Bränslemätare visar ej rätt Megane Touring -07

Post by 588 »

Hej

Tack för tipset, kan vara värt att pröva. Jag hoppas den är rätt monterad gjordes av auktoriserad renaulttekniker här i Norrköping. Nu har det de senaste tankningarna funkat ok, hoppas det fortsätter, ska tänka på ditt tips om att inte toppfylla.

/Roger
Roger Emericsson, Norrköping
Post Reply