Har bytt bränslefilter, går inte att starta. Scenic 1.9 DCI
Moderator: Forumpolisen
Har bytt bränslefilter, går inte att starta. Scenic 1.9 DCI
Har bytt bränsle filter på bilen och nu startar den inte, den får väl ingen bränsle. Någon som har nåt tips om hur jag ska göra för att få fram diesel till motorn så den kan starta och börja pumpa på?
Renault Scenic 1.9 DCI -04a
Den gick igång 10 sek men dog sedan då den inte fick ytterligare bränsle.
Jag är väldigt tacksam för hjälp.
Renault Scenic 1.9 DCI -04a
Den gick igång 10 sek men dog sedan då den inte fick ytterligare bränsle.
Jag är väldigt tacksam för hjälp.
Andreas Hammarbäck
Re: Har bytt bränslefilter, går inte att starta. Scenic 1.9 DCI
Har du testat att gnugga ett tag ?
Det ska vara självluftande system på dom. Om inte det fungerar sitter det en manuell pump. ser ut som en svart gummiblåsa. Sitter bakom höger lyckta, Precis ovanför denna sitter en liten luftskruv i plast. Skruva ut den och pumpa på blåsan till det kommer Diesel.
Jag tror även att det står om detta i instruktionsboken.
Lycka till !
Det ska vara självluftande system på dom. Om inte det fungerar sitter det en manuell pump. ser ut som en svart gummiblåsa. Sitter bakom höger lyckta, Precis ovanför denna sitter en liten luftskruv i plast. Skruva ut den och pumpa på blåsan till det kommer Diesel.
Jag tror även att det står om detta i instruktionsboken.
Lycka till !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Vad har du för filterburk, stormutter eller torxskruv. Om det är handpump så pumpa tills den blir hård. Är det inte handpump så finns det en pump i tanken och då får man slå på och av tändningen flera ggr och nöta på starten tills den startar.
Jonas
Jag fick tag i en kille som jobbar på renault verkstad och han gav mig tipset att blåsa luft i tanken med en kompressor och det funkade, den gick igång nästan direkt.
Problemet löste sig dock inte efter ett filterbyte, bilen går lika dåligt fortfarande. Jag ska starta en ny tråd om detta.
Tack för era tips iaf.
Problemet löste sig dock inte efter ett filterbyte, bilen går lika dåligt fortfarande. Jag ska starta en ny tråd om detta.
Tack för era tips iaf.
Andreas Hammarbäck
tycker det är bättre du skriver vidare i tråden eftersom det fortfarande är fel och ursprungsfelet kvarstår
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
det sitter en typ av kran på bränsle filtret som du ska stänga och sedan vrida på tändningen utan att starta bilen gör det ett antal ggr o vrid sedan tillbakaa kranen/vredet så skall han nog starta.
christer lundqvist