Köpa Espace III - behålla gamla?

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
ansk@hotmail.com
Posts: 148
Joined: 10 Mar 2006, 20:26
Location: Huddinge

Köpa Espace III - behålla gamla?

Post by ansk@hotmail.com »

Jag ställde av min kära Renault Espace III -98 i höstas då den oväntat fick problem vid besiktningen och jag tyckte den såg trist ut efter att "någon" ännu en gång skråmat höger sida på den riktig ordentligt på dörren och åt tanklocket till bak.

Köpte en Citroen C8 -04 som nu går som hushållets enda bil. Kollade efter Espace, modell III och IV är helt klart bästa minibussen som finns, men jag hittade inga bra exemplar i länet och C8:an kom upp på blocket.se...

Överväger att skaffa en andra bil nu, som då skulle kunna vara en Espace III av nyare årsmodell än -98.

Min fråga till forumet är om det kan vara värt att plocka några delar av en -98 med PRV:s V6:a innan skrotning, jag antar att vissa delar är återanvändbara som reservdelar till t ex en -00?

Tänkte plocka av de fina sommar- och vinterdäcken naturligtvis, plocka ur stolar, stereon och bakluckan är ju jättefin på den gamla bilen.

Tips om hur genomföra denna manöver mottages med största tacksamhet.

Kan också tänka mig att sälja delar från min gamla Espace III till den som är intresserad. Karossen är silverfärgad.

Anders
Anders Skelander
Post Reply