Renault Scenic 2 1.4 TcE -2010

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Rattryckarn

Renault Scenic 2 1.4 TcE -2010

Post by Rattryckarn »

Hejsan, idag ska jag hämta ut min nya Renault som jag beställt, fick vänta 10 veckor pga att jag beställde Bixenon, varje gång jag sagt att jag ska köpa en Renault så skakar folk på huvudet och suckar, de sägs att de har grymt mycket elfel och andra problem, är detta sanning eller? Visst, handbroms o starten är elektrisk så om de har problem med elektronik så visar de sig redan här o kan bli svårt att ta sig någonstans!

Om de nu är så mycket elfel, när ger elen upp? Efter att ångerrätten på en månad har gått ut eller?

Tacksam för svar om detta är en myt eller dagens sanning
MVH Henrik Blom / Uppsala
LOKE

Re: Renault Scenic 2 1.4 TcE -2010

Post by LOKE »

Köp en Toyota istället........ NOT!!! Alla bilar har mer eller mindre fel. Förstår inte varför så många är så negativa till Renault , har kört ett bra tag nu och det är betydligt mindre problem med min Renault än Tex.... Ford & Volvo som jag haft innan. Nää en gayig volvo eller hur det stavas "Kinesiska" är inget att ha , Renault är i en klass för sig.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
BRN

Post by BRN »

Oj, bara 10 veckor?? jag beställde min i juni och fick den 5 november... iofs var jag för tidigt ute, ville ha 1,4 TCe i en vanlig 5-d och den började visst inte produceras förrän efter sommaren :)
Förekomsten av elfel hos Renault känns inte som mer än hos de flesta märken idag, tvärtom verkar det ju vara vanligt förekommande hos tex vissa tyska "stjärnmärken".
Min förra Megane hade jag från april -04 till oktober förra året och det enda elfel jag hade var stereon som fick frispel 1 vecka innan garantin gick ut...Philips... enda reparationerna jag gjorde var en slang till vevhusventilationen och 2 st tryckknappar till sätesvärmen, totalt ca 2400:-
Visserligen fick de byta fläktmotståndet på min nya efter bara 4 månader och det kan väl klassas som ett elfel, men i övrigt funkar den oklanderligt och det är en bra bil. Jag har kört Renault i 10 år nu och haft väldigt lite fel öht, min kompis köpte en megane kombi ny 2002 och har inte reparerat något utöver vanlig service på 14000 mil!

De flesta som "vet" hur usla franska bilar är har aldrig ägt någon eller har en kompis morsas jobbarkompis svåger vars R5:a krånglade en hel del i början på 80-talet eller nåt liknande, detta märker man inte minst på en del forum...

Nu för tiden finns inte direkt några skitbilar, de flesta levererar oavsett pris så kör du din Renault och var glad!
Björn Nilsson - Motala
Rattryckarn

Post by Rattryckarn »

Okej, jag är mycket tacksam för svar, hämtade iaf ut den igår, oh den är så skön, och det luktar alldeles nytt i hela bilen de e helt underbart :) nu är de bara att köra in den sen så ;P
MVH Henrik Blom / Uppsala
john
Forumpolis
Firstname: John
Surname: Ignell

Post by john »

glöm ej ort på dina inlägg bara!
svärfarsan har elhandbroms på sin scenic och har inte haft några elproblem ännu efter ca 3år 8)
John Ignell Enviken
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Har en bekant som jobbar på Bilbolaget (volvo renault)

Han säger att dom har mer elfel på volvo V70 än Renaulterna tillsammans.

Jag har kört Renault i snart 10år och har bara stött på skumt elfel på en bil. Och då har jag ägt ca 8-10 bil också.

Så nju du av din nya Renault.. den kommer du har mycket glädje av =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply