Motorn "hackar"

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Cinderella

Motorn "hackar"

Post by Cinderella »

Hej köpte mig en Megane från 96 idag.

Efter en tids körning märkte jag att bilen hackar eller "släpar" sig fram, tex när man kommer in vid en rondell och släpper gasen för att se om jag kan köra innan jag kör och när man då ska gasa sig ur rondellen så börjar problemet. Man kan likna det till när man har för hög växel i för låg fart ungefär.

För mig känns det som om det har med antigen luften eller bränslet att göra (har kollat på luftfiltret och hällt i nån vätska i tanken som ska rengöra i bänslesystemet).

Vet inte om det hjälper med det medlet ännu, har bara kört 5-6 mil, men då jag inte har tid att kolla över det under arbetsveckorna hade det vart gött om någon hade fler idéer som jag kan kolla på under morgondagen.

Mvh.
Cliff
Strimbo

Re: Motorn "hackar"

Post by Strimbo »

Kan väl vara ett tändproblem också?

Bytt stift o.s.v?
Daniel S

Renault Laguna -98
Cinderella

Post by Cinderella »

Blev inte så mycket gjort igår heller förutom att kolla om den drog tjuvluft.

Märkte imorse att tomgången är väldigt låg, den är stabil men låg som sagt. Kan det ha något med detta att göra? För det är ju trots allt när man släppt gasen och sen trycker på ganska häftigt som problemet uppstår.
Cliff
Baggis

Post by Baggis »

Cinderella wrote:För det är ju trots allt när man släppt gasen och sen trycker på ganska häftigt som problemet uppstår.
Så ska man väl inte köra, hört talas om eco-driving, haha? :wink:
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Post Reply