De förb... bakvagnsbussningarna igen...

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Chateau Renault

De förb... bakvagnsbussningarna igen...

Post by Chateau Renault »

Jag bytte bakvagnbussningarna på min Laguna i höstas och allt gick bra och allt var frid och fröjd, bilen gick tyst och behagligt.
För någon vecka sedan började det karakteristiska klonkandet igen, och se - ena bussningen har rasat - jag blir vansinnig :evil: . Ska de inte hålla mer än ett halvår? Jag köpte bussningarna från Autofrance på rekommendation härifrån, men undrar över kvalitén på delarna numera.
Nån mer som har fått kassa bussningar på sistone?
Christian N
Laguna II '02 V6
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: De förb... bakvagnsbussningarna igen...

Post by Stymie »

Köpte från Ebay i UK och råkade ut för samma sak som du på båda sidorna på mindre än 6 månader (vintern). Köpte sedan från Autofrance och hade inga problem alls.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

välkommen i gänget,har hänt mig åxå dom gillade inte vintern alls, har för mig dom var från benny.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
LOKE

Post by LOKE »

Måste ju finnas nån garanti på nya grejor. Ring till AutoFrance , jag hade samma problem men fick det åtgärdat av bilverkstaden.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

vet inte hur det ser ut, men kan man inte fetta eller silikona bussningarna så smuts o sk*t inte kommer åt gummit och att dem då håller längre?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

figgesoft wrote:vet inte hur det ser ut, men kan man inte fetta eller silikona bussningarna så smuts o sk*t inte kommer åt gummit och att dem då håller längre?
Dom är liggande så allt sk*t kan trilla ner i dom hålrum som finns och skada dom ganska lätt..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Chateau Renault

Post by Chateau Renault »

Har mailat Autofrance idag och han skulle skicka nya bussningar, men hur kul är de att byta dem stup i kvarten på en skala 1-10...
Det måste ju varit något materialfel på dessa bussningar då de gamla, originalmonterade, ändå hållt ihop i 8år/12000 mil och de nya pajar över en vinter... inte bra alls.
Konstruktionen i sig med liggande bussningar är ju helt idio... innovativ kanske man ska säga när det är en fransk bil, iaf, om jag orkar byta dessa bussningar också så kommer jag att fixa till någon slags skyddsplatta som hindrar sk*t från att lägga sig i bussningen.
Christian N
Laguna II '02 V6
bo johansson

Post by bo johansson »

Jag byte bussningarna för fem år sedan och 10 000 mil sedan på Renault i Karlskrona(de servar också Volvo) på mrf-garantin. De fungerar fortfarande. Vad jag hört tog Renault för 5-6 år sedan fram en ny typ som ska hålla. Den gamla typen lär säljas till lågt pris av sk pritathandlare. Min egen erfarenhet av Auto-France är god. Köpte bromsskivor fram för några år sedan till en fjärde del av det pris som Renault då begärde.
Bo J
Bo Johansson
Post Reply