Megane: Motortrubbel(?)
Moderator: Forumpolisen
Megane: Motortrubbel(?)
Hej.
Min megane 2.0 1997 har gett upp.
Det började i höstas när kylan slog till, då den började gå väldigt ryckigt vid gaspådrag och det kändes som den förlorade all ork.
Sen fick den stå en månad.
Vid varmare väder (antog att det bara berodde på kylan) testade jag köra lite till, men den gick fortfarande lika illa vid gaspådrag och vid högre varv (100km/h och uppåt) gick den väldigt ryckigt.
När jag senare (ett par veckor senare) skulle köra in i garage och undersöka bilen ville den inte alls starta. Startmotorn går runt och den är på väg att tända hela tiden, men det händer aldrig riktigt.
Batteriet är fräscht, samt alla kablar, tändstift och jordningar ser bra ut.
Hjälp...
/Richard
Min megane 2.0 1997 har gett upp.
Det började i höstas när kylan slog till, då den började gå väldigt ryckigt vid gaspådrag och det kändes som den förlorade all ork.
Sen fick den stå en månad.
Vid varmare väder (antog att det bara berodde på kylan) testade jag köra lite till, men den gick fortfarande lika illa vid gaspådrag och vid högre varv (100km/h och uppåt) gick den väldigt ryckigt.
När jag senare (ett par veckor senare) skulle köra in i garage och undersöka bilen ville den inte alls starta. Startmotorn går runt och den är på väg att tända hela tiden, men det händer aldrig riktigt.
Batteriet är fräscht, samt alla kablar, tändstift och jordningar ser bra ut.
Hjälp...
/Richard
Richard Bernström
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Re: Megane: Motortrubbel(?)
Har du kollat om den får gnista?
blir stiften blöta?
kollat huvudsäkringarna i motorrummet?
sprucken slang mellan insug och map-sensorn?
tändlägesgivaren, ta isär kontakten och rengör med 5-56
blir stiften blöta?
kollat huvudsäkringarna i motorrummet?
sprucken slang mellan insug och map-sensorn?
tändlägesgivaren, ta isär kontakten och rengör med 5-56
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430