Behöver hjälp i oljedjungeln...
Moderator: Forumpolisen
Behöver hjälp i oljedjungeln...
Kan någon hjälpa mig att navigera denna djungel...
Vilken olja rekommenderas/bör jag ha till en Megane2-04 med K4M 1.6 16v motor???
Hittar ingen info om detta i servicebok/manual mer än att "av Renault rekommenderad olja" skall användas. Jo, det är ju ett steg på vägen, men vilken är då rekommenderad olja?
Vilken olja rekommenderas/bör jag ha till en Megane2-04 med K4M 1.6 16v motor???
Hittar ingen info om detta i servicebok/manual mer än att "av Renault rekommenderad olja" skall användas. Jo, det är ju ett steg på vägen, men vilken är då rekommenderad olja?
Anders Gyll : Göteborg
Re: Behöver hjälp i oljedjungeln...
På jobbet (Renault verkstad) annvänder vi castrol 5/30 och innan det körde vi med Mobil Synt-s som jag tycker ä väldigt bra. Båda oljorna är likvärdiga med Elf olja som Renault rekomenderar.
Jonas
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Vilken exakt beteckning har Kastrulloljan? Jag kikade in på Castrols sida och kunde inte hitta någon som är godkänd enligt Renaults RN7xx kategorier. Castrololjan är enligt ryktesvägen "helbilsgodkänd" vad det nu skulle innebära.RTBTEK wrote:På jobbet (Renault verkstad) annvänder vi castrol 5/30 och innan det körde vi med Mobil Synt-s som jag tycker ä väldigt bra. Båda oljorna är likvärdiga med Elf olja som Renault rekomenderar.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Är det så grinigt att Renault inte ens tillhandahåller denna information officiellt till bilägaren? att det är priviligerad information endast till märkesverkstaden?
Anders Gyll : Göteborg
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
använd sökmotorn på forumet så finner du massor med info motorolja.
här t.ex. : http://crs-forum.16v.se/viewtopic.php?f ... en+olja%3F
här t.ex. : http://crs-forum.16v.se/viewtopic.php?f ... en+olja%3F
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430