Min Megane krånglar igen!
Moderator: Forumpolisen
Min Megane krånglar igen!
Hej!
Undrar om någon kan hjälpa mig med min 98 Megane Scenic...igår när jag kört i en halvtimme på motorvägen tog jag en paus men sen när jag skulle köra iväg igen kändes det som om motorn inte hade någon kraft..jag kom inte upp i mer än ca 70-80 m/tim. Sen efter ca 5 minuter "hoppade " bilen till och allt var som vanligt igen. Jag fick förklaringen att jag fått in lite sk*t i förgasaren...Men idag hände samma sak igen...skillnaden är bara att det inte lossnat än och när jag parkerade luktade det bränt och det kom vit rök från motorn....olja och vatten ser ok ut. Vad kan felet vara?
Hoppas på snabbt svar
Undrar om någon kan hjälpa mig med min 98 Megane Scenic...igår när jag kört i en halvtimme på motorvägen tog jag en paus men sen när jag skulle köra iväg igen kändes det som om motorn inte hade någon kraft..jag kom inte upp i mer än ca 70-80 m/tim. Sen efter ca 5 minuter "hoppade " bilen till och allt var som vanligt igen. Jag fick förklaringen att jag fått in lite sk*t i förgasaren...Men idag hände samma sak igen...skillnaden är bara att det inte lossnat än och när jag parkerade luktade det bränt och det kom vit rök från motorn....olja och vatten ser ok ut. Vad kan felet vara?
Hoppas på snabbt svar
Tina Thomas, Helsingborg
Re: Min Megane krånglar igen!
tändspole lr något annat tändfel, och sk*t i förgasaren kan du inte få med insprutning
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tack Tony! Det var verkligen ett snabbt svar. Jag kollar upp det och återkommer om vad problemet var....
Tina Thomas, Helsingborg
Hej! Ville bara meddelan att det var den ena tändspolen som var kass!
Tack än en gång!
Tina
Tack än en gång!
Tina
Tina Thomas, Helsingborg