Parkeringsljus.
Moderator: Forumpolisen
Parkeringsljus.
Hej. Finns det någon vänlig själ som kan förklara hur man byter parkeringslampan på högerhållet, Jag har försökt med både det ena och det andra men jag kommer inte åt den. Måste man skruva bort hela lyktan?
Anders Ragnarsson
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Parkeringsljus.
kan bli lättare att besvara om man vet vilken bilmodell det är
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
det går, men vill du ta bort strålkastaren så får du ta bort stötfångaren..ragge76 wrote:Förlåt Det är en laguna -02 med xenon.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
ragge76 wrote:Hej. Finns det någon vänlig själ som kan förklara hur man byter parkeringslampan på högerhållet, Jag har försökt med både det ena och det andra men jag kommer inte åt den. Måste man skruva bort hela lyktan?
Om det är en bensinare, så tar du bort täckplasten(lossa servolocket), drar sedan rakt upp i röret till spolarvätskan.. voila!! massor av plats för "kvinno" händer.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Om du har en Diesel så gör du likadant..chh wrote:ragge76 wrote:Hej. Finns det någon vänlig själ som kan förklara hur man byter parkeringslampan på högerhållet, Jag har försökt med både det ena och det andra men jag kommer inte åt den. Måste man skruva bort hela lyktan?
Om det är en bensinare, så tar du bort täckplasten(lossa servolocket), drar sedan rakt upp i röret till spolarvätskan.. voila!! massor av plats för "kvinno" händer.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st