Beställa reservdelar
Moderator: Forumpolisen
Beställa reservdelar
Hej, jag har precis registrerat mig och har en fråga angående beställning av reservdelar hos Renault återförsäljare. Det är så att jag har beställt en hel del småsaker från Renault t.ex. packningar och oljefilter osv, allting över disk och inga problem (jag har kommit med en lista på saker jag ska ha med rätt artikelnummer osv).
Nu är det så att det är 3st saker jag fortfarande behöver, det verkar inte som att Bilia Täby kan få hem dom samt att jag har provat med Renault (Volvo/Ford) i Sollentuna utan resultat.
Är det någon här som jobbar med detta eller vet vart jag kan vända mig till en återförsäljare som kan leta efter delar mer än på sitt eget lager (eller i stockholm) så att jag kan få hem det jag vill ha.
Hör av er med tips, allt uppskattas!
Tack,
Per
Nu är det så att det är 3st saker jag fortfarande behöver, det verkar inte som att Bilia Täby kan få hem dom samt att jag har provat med Renault (Volvo/Ford) i Sollentuna utan resultat.
Är det någon här som jobbar med detta eller vet vart jag kan vända mig till en återförsäljare som kan leta efter delar mer än på sitt eget lager (eller i stockholm) så att jag kan få hem det jag vill ha.
Hör av er med tips, allt uppskattas!
Tack,
Per
Per Kjellgren
Re: Beställa reservdelar
Som ALLTID när det gäller delar,, AUTOFRANCE 042 201620
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tack för detta! Vet ni hur dom är på att svara på mail vs telefon? Jag har ringt några gånger under dagen med endast en upptaget ton. Tröttnade och skickade ett mail istället utan svar än.Dennis wrote:Som ALLTID när det gäller delar,, AUTOFRANCE 042 201620
Någon som vet om det är normalt eller om jag endast har otur? Hur fungerar det annars, betalar man i fortskott eller via visa osv? Jag bor nämligen i Stockholm så kan ej hämta sakerna i butik utan måste få dom skickade.
Per Kjellgren
Eftersom benny inte hinner svara alla som ringer i telefon så går det nog inte fortare att få svar på mail.perner wrote:Tack för detta! Vet ni hur dom är på att svara på mail vs telefon? Jag har ringt några gånger under dagen med endast en upptaget ton. Tröttnade och skickade ett mail istället utan svar än.Dennis wrote:Som ALLTID när det gäller delar,, AUTOFRANCE 042 201620
Någon som vet om det är normalt eller om jag endast har otur? Hur fungerar det annars, betalar man i fortskott eller via visa osv? Jag bor nämligen i Stockholm så kan ej hämta sakerna i butik utan måste få dom skickade.
han är själv och har mycket att göra,att det är upptaget beror på att han pratar med andra, han skickar till hela sverige.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Mail funkade hyfsat för mig. Åt mig sa han att det blir billigare om han kan skicka till en företagsadress, så jag tog det till mitt jobb.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Fick du det mot förskottsbetalning då eller hur löste ni det?Baggis wrote:Mail funkade hyfsat för mig. Åt mig sa han att det blir billigare om han kan skicka till en företagsadress, så jag tog det till mitt jobb.
Per Kjellgren
Du får med en räkningperner wrote:Fick du det mot förskottsbetalning då eller hur löste ni det?Baggis wrote:Mail funkade hyfsat för mig. Åt mig sa han att det blir billigare om han kan skicka till en företagsadress, så jag tog det till mitt jobb.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Jag har nu väntat i 2 dagar på mailsvaret, känner egentligen inte att jag vill ringa mer eller lägga tid på att "tjata" i mailen. Har ni erfarenhet att han svarar långsamt på mail eller tror ni helt enkelt att han glömt bort mitt?
Hur som så får jag nog ringa lite imorn med och testa igen...
Hur som så får jag nog ringa lite imorn med och testa igen...
Per Kjellgren
Min erfarenhet är att ibland svarar han snabbt, ibland långsamt och några ggr fick jag påminna honom för att få svar.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
jag ringde 2ggr idag,var upptaget första gången, kom fram nästa gång inte så värst svårt..
Fick tag på honom idag i alla fall. Han hade sökt lite men ej fått något svar, det verkar som att dessa delar är svåra att få tag på.
Finns det någon annan man kan vända sig till? Jag har varit i kontakt med klubben i england med några förfrågningar ute, vi får hoppas på svar där annars![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Finns det någon annan man kan vända sig till? Jag har varit i kontakt med klubben i england med några förfrågningar ute, vi får hoppas på svar där annars
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Per Kjellgren
Kolla på Ebay. Jag beställde tändspolar från ett företag på Irland. Väldigt smidigt och billigt. Någon hade även köpt ny fönsterhiss till Laguna från storbritannien, via Ebay. Under halva priset tror jag det var.
Mårten Bäck
Laguna V6 sedan. 2002.
Ägd sedan 7800 mil. Nu 9800 mil. Bytt kamrem, 1 tändspole, smörjt elhissar, bussningar bak, länkarm, styrled.
Laguna V6 sedan. 2002.
Ägd sedan 7800 mil. Nu 9800 mil. Bytt kamrem, 1 tändspole, smörjt elhissar, bussningar bak, länkarm, styrled.
Vilka prylar letar du efter? Har du några artikelnummer?
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Tack för alla tips och förslag, nu har jag dock hittat en dealer i england som skickar över sakerna till mig. Det var några småsaker till min clio v6 -01, inget stort eller dyrt bara svårt för svenska Renault att få hem det tydligen ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Per Kjellgren