Växellägen, justera?
Moderator: Forumpolisen
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Växellägen, justera?
Hej ni som är bra på det mekaniska.
Jag har svårt att känna växellägena på min R19 och varje gång man .tex. växlar ner till 4an så finns det risk att det blir tvåan. osv.
Likaså om man snabbt vill ha i tvåan så blir det tex. fyran.
Pinsamt vid rödljusen...
Finns det något sätt att justera det, eller är det växelföraren internt i växellådan som är sliten?
Spaken är ganska sladdrig i sidled Så det borde vara ett glapp som går att fixa, eller?
Jag har svårt att känna växellägena på min R19 och varje gång man .tex. växlar ner till 4an så finns det risk att det blir tvåan. osv.
Pinsamt vid rödljusen...
Finns det något sätt att justera det, eller är det växelföraren internt i växellådan som är sliten?
Spaken är ganska sladdrig i sidled Så det borde vara ett glapp som går att fixa, eller?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Re: Växellägen, justera?
brukar glappa där spaken sitter i lådan (dvs röret), oftast går det att dra åt lite, skall hitta på en lösning själv som gör det lite stabilare men har inte kommit dit ännu..figgesoft wrote:Hej ni som är bra på det mekaniska.
Pinsamt vid rödljusen...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Ålrajt!
Ska spana på det nästa gång jag har tillfälle att lyfta bilen.
Ska spana på det nästa gång jag har tillfälle att lyfta bilen.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Finns bussningar i teflon i leden på växelspaken och som Tony skrev ett glapp i leden vid växellådan.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem