Check Injection måste nollställas efter glödstift byte?
Moderator: Forumpolisen
Check Injection måste nollställas efter glödstift byte?
Hejsan!
Jag fick för ett tag sen ett felmeddelande "check injection" efter att ha läst lite på detta och övriga forum så kom vi fram till att det va glödstiften som va slut. Jag har nu bytt 3 st glödstift, det 4e är gängpajj.
När bilen är kall så fortsätter varningslampan för service samt att displayen visar "check injection" om jag startar bilen varm så lyser ingen lampa eller displayen säger nåt.
Måste jag efter glödstiftsbytet nollställa felmeddelandet eller ska det försvinna av sig själv?
Anledningen till att jag undrar är ju att jag bytt 3 av 4 glödstift och jag hoppas ju innerligt att det inte är det 4e som är trasigt.
Jag fick för ett tag sen ett felmeddelande "check injection" efter att ha läst lite på detta och övriga forum så kom vi fram till att det va glödstiften som va slut. Jag har nu bytt 3 st glödstift, det 4e är gängpajj.
När bilen är kall så fortsätter varningslampan för service samt att displayen visar "check injection" om jag startar bilen varm så lyser ingen lampa eller displayen säger nåt.
Måste jag efter glödstiftsbytet nollställa felmeddelandet eller ska det försvinna av sig själv?
Anledningen till att jag undrar är ju att jag bytt 3 av 4 glödstift och jag hoppas ju innerligt att det inte är det 4e som är trasigt.
Andreas Hammarbäck
Re: Check Injection måste nollställas efter glödstift byte?
ingen som vet nånting om detta?
Andreas Hammarbäck
Re: Check Injection måste nollställas efter glödstift byte?
fel som är lagade brukar försvinna, dvs dom syns inte i panelen ,men dom finns kvar i systemet så bilprovningen kan se dom
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen