Orange motorlampa clio 1,4 16v -01
Moderator: Forumpolisen
Orange motorlampa clio 1,4 16v -01
Hej,
Jag har en Renault Clio 1.4 16v, en tändspole gick sönder mitt under färd och jag var tvungen att köra vidare och efter en liten stund tändes den oranga motorlampan. nu är spolen bytt och bilen går bra igen, dock lyser motorlampan fortfarande, skall denna slockna automatiskt eller är det så att jag måste släcka felkoden?
mvh Micke
Jag har en Renault Clio 1.4 16v, en tändspole gick sönder mitt under färd och jag var tvungen att köra vidare och efter en liten stund tändes den oranga motorlampan. nu är spolen bytt och bilen går bra igen, dock lyser motorlampan fortfarande, skall denna slockna automatiskt eller är det så att jag måste släcka felkoden?
mvh Micke
Re: Orange motorlampa clio 1,4 16v -01
Oftas slocknar den av sig själv men om du har kört länge så sätter bilen felkod på avgasrening och den måste raderas med dator.mtunberg wrote:Hej,
mvh Micke
Jonas