460 motor i R5 GTE
Moderator: Forumpolisen
460 motor i R5 GTE
Har planer att lyfta i 2.0l(110hk) 460 volvo motor i R5 GTE,undrar om någon gjort något liknande???.
Det jag undrar över är elsystemet,måste man plocka över allting från volvon??
Typ tändbox,kabelstammar mm...,eller kan man skarva i hop det med det befintliga r5 elen????
Vore tacksam för alla tips.....
Typ tändbox,kabelstammar mm...,eller kan man skarva i hop det med det befintliga r5 elen????
Henrik Jansson
Re: 460 motor i R5 GTE
Japp finns en på garaget, ta styrbox och motorns kabehärva och skarva ihop med R5ans elHenka wrote:Har planer att lyfta i 2.0l(110hk) 460 volvo motor i R5 GTE,undrar om någon gjort något liknande???.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Du har möjligtvis inte elscheman för volvo460 samt R5,eller vet någon som har?
Henrik Jansson
Här har du hur du kopplar in en 440 turbo motor i en r5 då ser du iaf vilka plintar du skall koppla in i R5an och vilken funktion dom har..
vilka som är rätt i din 460 motor vet jag inte..kanske samma om man har tu,eftersom 460ns el borde vara samma oavsett motor..
http://www.hecomo.de/Start/Motorumbau/B ... _B18FT.pdf
vilka som är rätt i din 460 motor vet jag inte..kanske samma om man har tu,eftersom 460ns el borde vara samma oavsett motor..
http://www.hecomo.de/Start/Motorumbau/B ... _B18FT.pdf
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st