Nollställa felkoder?
Moderator: Forumpolisen
Nollställa felkoder?
Måste man nollställa felkoder?
Fick nedslag på besiktningen på en lambdasond som jag bytte men när jag kom på återbesök så visades samma felkod.
Måste jag nollafelkoden eller är det fortfarande fel på lambdan?
Bilen är en Megane 2001, 1,4 16v.
man blir ju galen på dom här Franska bilarna
Fick nedslag på besiktningen på en lambdasond som jag bytte men när jag kom på återbesök så visades samma felkod.
Uken Rabahy
Re: Nollställa felkoder?
skälvklart måste du nolla...Vadå franska bilar alla bilar oavsett märke behöver man nolla felkoderna på oavsett om felet är lagat lr inte så skyll inte okunskap på franska bilarUken wrote:Måste man nollställa felkoder?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Kan jag nolla det själv eller måste man till verkstad för att fixa det? Har fixat mycket på bilen men aldrig något som gett felkoder.Tony wrote:skälvklart måste du nolla...Vadå franska bilar alla bilar oavsett märke behöver man nolla felkoderna på oavsett om felet är lagat lr inte så skyll inte okunskap på franska bilarUken wrote:Måste man nollställa felkoder?
Jag har nu en Renault och hade tidigare en Peugeot och med dom bilarna så har jag tillbringar så mycket tid i garaget så frun tycker att det är helt ok att lämna in på Renaultverkstad trots deras pris..
Uken Rabahy
verkstad om du inte har en servicedator lr liknade hemma..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Tackar för hjälpen.
Har ingen servicedator, tänkte om det gick att nollställa på något sätt i bilen men det hade ju varit för enkelt
Har ingen servicedator, tänkte om det gick att nollställa på något sätt i bilen men det hade ju varit för enkelt
Uken Rabahy
Borde väl gå med en sån här t.ex: http://www.24.se/elm327-usb-bildiagnost ... -1362.aspx? Jag köpte en på Tradera för dryga 300kr och har tagit bort felkoder med den på min RX4:a.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12