HJÄLP!! Får inte upp motorhuven.
Moderator: Forumpolisen
HJÄLP!! Får inte upp motorhuven.
Jag har en Megane 97:a som jag har ett jobbigt problem med. Batteriet lät lite slött så jag tänkte att jag skulle ladda det, men när jag skulle öppna motorhuven så small det till och handtaget "drar tomt" så nu får jag inte upp huven. Vad ska jag göra? Ta fram största kofoten jag hittar ?? Kan man få upp den på nåt smidigt sätt. Är ju inte det bästa vädret för att meka med bilen när man inte har nåt garage. Och det är på håret att den startar varje morgon.
Niklas Larsson
Re: HJÄLP!! Får inte upp motorhuven.
Ta en polygrip och dra i vajern om den har lossat från handtaget, är det andra änden som har lossat så tror jag någon annan vet hur man ska göra..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
kanske går underifrån att komma åt,annars ganske man får förstöra grillen lr något som är billigt och lätt att byta för att komma åt..Joakim16v wrote:Ta en polygrip och dra i vajern om den har lossat från handtaget, är det andra änden som har lossat så tror jag någon annan vet hur man ska göra..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Måste försöka få tag i ett garage där jag kan hålla till för det är inge kul att meka ute nu. Så får jag kolla lite närmare.
Niklas Larsson