Hur får man bort tanklocket på en Clio 03:a.?
Moderator: Forumpolisen
Hur får man bort tanklocket på en Clio 03:a.?
som alla vet så är denna sk*t av plast och jag gjorde misstaget förra året då jag köpte bilen att jag skulle vårda den så ömt tvätta varje vecka. vad händer tror ni? ja på väg till stockholm i knivsta så måste jag tanka och till saken så var det -10 och skiten har frusit. blev till att bända tills ett fäste sprack och jag kunde tanka. har åkt så 14 mån tills förra veckan så lossnade hela skiten. .
har ett nytt tanklock med hela fästen och skruvar som är redo att åka på. men hur fan får man bort hela paketet? det är ju inga vanliga plastskruvar som sitter där?
sen vill jag bara säga hur i helvete kan man ha skiten i plast? det är ju gjort för att jävlas. och ja jag har sett egentligen bara renaults som åkt utan tanklock.
mvh erik
har ett nytt tanklock med hela fästen och skruvar som är redo att åka på. men hur fan får man bort hela paketet? det är ju inga vanliga plastskruvar som sitter där?
sen vill jag bara säga hur i helvete kan man ha skiten i plast? det är ju gjort för att jävlas. och ja jag har sett egentligen bara renaults som åkt utan tanklock.
mvh erik
Erik Svensson
Re: Hur får man bort tanklocket på en Clio 03:a.?
för att om skiten är i plåt brukar det rosta bortSvenss0n wrote:som alla vet så är denna sk*t av plast och jag gjorde misstaget förra året då jag köpte bilen att jag skulle vårda den så ömt tvätta varje vecka. vad händer tror ni? ja på väg till stockholm i knivsta så måste jag tanka och till saken så var det -10 och skiten har frusit. blev till att bända tills ett fäste sprack och jag kunde tanka. har åkt så 14 mån tills förra veckan så lossnade hela skiten. .
mvh erik
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
är du seriös? det beror väll helt hur man sköter om bilen. jag vet egetligen ingen annan än renault som har plast som tanklock.Tony wrote:för att om skiten är i plåt brukar det rosta bortSvenss0n wrote:som alla vet så är denna sk*t av plast och jag gjorde misstaget förra året då jag köpte bilen att jag skulle vårda den så ömt tvätta varje vecka. vad händer tror ni? ja på väg till stockholm i knivsta så måste jag tanka och till saken så var det -10 och skiten har frusit. blev till att bända tills ett fäste sprack och jag kunde tanka. har åkt så 14 mån tills förra veckan så lossnade hela skiten. .
mvh erik
Erik Svensson
ser inte plast som ett problem haft det på flera R5 från 88 det är fortfarande helt och brukar hålla sig så om inte någon försöker bända sönder det..Svenss0n wrote:är du seriös? det beror väll helt hur man sköter om bilen. jag vet egetligen ingen annan än renault som har plast som tanklock.Tony wrote:för att om skiten är i plåt brukar det rosta bortSvenss0n wrote:som alla vet så är denna sk*t av plast och jag gjorde misstaget förra året då jag köpte bilen att jag skulle vårda den så ömt tvätta varje vecka. vad händer tror ni? ja på väg till stockholm i knivsta så måste jag tanka och till saken så var det -10 och skiten har frusit. blev till att bända tills ett fäste sprack och jag kunde tanka. har åkt så 14 mån tills förra veckan så lossnade hela skiten. .
mvh erik
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
men det frös ju till och med när det blev plusgrader ute sen blev det 20- på natten. hur förebygger man sånt?
Erik Svensson
Väldigt många bilar som har tanklock i plast. Smörj med låsolja så fryser det inte...
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Laguna III 1,5 DCI -10
konstigt vatten du har som fryser vid plusgraderSvenss0n wrote:men det frös ju till och med när det blev plusgrader ute sen blev det 20- på natten. hur förebygger man sånt?
Det är väl bara Espace fram till -96 som har tanklock i plåt alla andra Renault från slutet 80 och framåt har plast.
Plåt eller plast kvittar,,, vatten brukar frysa vid 0 grader iallafall.
Plåt eller plast kvittar,,, vatten brukar frysa vid 0 grader iallafall.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
ni fattade ju att jag menade att tanklocket frös när det var plusgrader på dan så snö smälte och sedan frös på natten.
nog om det. visste nån hur man får bort locket*?
Erik Svensson
Jasså! var det inte luckan utan locket. Ja prova med att värma med varmluftpistol eller hårtork och spraya låsolja i låset så ska det nog gå att lirka låss det med nyckeln. Håll det sedan smort.
Jag trodde att det var en centrallåsmotor på själva luckan först, men du har alltså lås på själva tanklocket?
Jag trodde att det var en centrallåsmotor på själva luckan först, men du har alltså lås på själva tanklocket?
Besök gärna min hemsida!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Nej jag fattar inte att tanklocket frös när det var plusgrader på dagen.Svenss0n wrote:ni fattade ju att jag menade att tanklocket frös när det var plusgrader på dan så snö smälte och sedan frös på natten.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jag antar att du försöker få reda på hur FÄSTET till Tanklocket sitter efter som ditt lock trillat bort för 14månader sedan,så det behöver du väl inte ha hjälp med att ta bort ??