RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.
Moderator: Forumpolisen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Så du skall byta kaross på bilen? eller skall buren in i denna bil?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
bara liteJoakim16v wrote:Är det ett sånt där projekt som har spårat ur nu?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Karossen var rostig och fusklagad, vet inte hur den ser ut under tröskelbreddarna och under lacken, så man kan nog säga att det blir ett kaross byte.mange wrote:Så du skall byta kaross på bilen? eller skall buren in i denna bil?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Men nuvarande kaross får väl hålla så länge den gör? och så bygger du den andra parallelt, eller?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
ja det gör jag, vill ju köra en massa och inte bara skruva.. kommer utveckla bakaxeln och bromsarna för att se hur det funkar..Dennis wrote:Men nuvarande kaross får väl hålla så länge den gör? och så bygger du den andra parallelt, eller?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Nu har jag beställt H profilstakar och smidda turbo kolvar, skall bara fixa nya lager så kan man sätta ihop motorn 779£ inkl frakt tycker jag är ett bra pris... 9000kr
sedan har jag sett turbo grenrör för 89£ det är ju fan bara 1000kr för ett gjutet turbogrenrör jag fick ju ge hela 1600kr, fast exakt samma finns för 300£ lite skillnad på samma pryl..
sedan har jag sett turbo grenrör för 89£ det är ju fan bara 1000kr för ett gjutet turbogrenrör jag fick ju ge hela 1600kr, fast exakt samma finns för 300£ lite skillnad på samma pryl..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
nu har jag fått trackingnr av ups undrar vad det kan vara
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
mmmm godis
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Nu skall jag börja med motorbygget, har kört bort motorn till Dennis och satt upp den i ett motorstativ.
Har börjat göra den blockren inför lackering veven får sitta kvar annars skall allt bort,
blev glatt överaskad när jag tog bort oljetråget hade nämligen fått för mig att kolvarna inte var oljekylda men det är dom, som det skall vara på en rejsmotor trodde åxå att skvalpskyddet var lika undermånligt som på F7p moterna men det är det defenitivt INTE nu är det lika bra som det jag gjorde på förra motorn.
Plockade ut en kolv och skall fortsätta imorgon.
Det som skall göras är:
Måla blocket
Bygga ihop nya kolvarna och vevstakarna och stoppa i dom
skruva på den redan portade toppen
stoppa i dom liite vassare F7p kammarna
Montera ny kamremssats "måste köpas"
blästra insug och tråget dessa måste modifieras iaf tråget men jag vill ha insuget på vänster för kortare tryckrör.
Montera svänghjul och koppling"måste köpas iaf koppling men jag vill ha lättat svänghjul hittat 3,7kilos orginal runt 6kg "
Montera ihop med cliosportlådan
svetsa lite på framvagnsbalken "Förstärkning"
monera allt på balken och montera i bilen.
Sedan börjar det svåra..
Dra kabelhärva till vemset
bygga tryckrör och montera allt
och sist men viktigast MAPPA
Har börjat göra den blockren inför lackering veven får sitta kvar annars skall allt bort,
blev glatt överaskad när jag tog bort oljetråget hade nämligen fått för mig att kolvarna inte var oljekylda men det är dom, som det skall vara på en rejsmotor trodde åxå att skvalpskyddet var lika undermånligt som på F7p moterna men det är det defenitivt INTE nu är det lika bra som det jag gjorde på förra motorn.
Plockade ut en kolv och skall fortsätta imorgon.
Det som skall göras är:
Måla blocket
Bygga ihop nya kolvarna och vevstakarna och stoppa i dom
skruva på den redan portade toppen
stoppa i dom liite vassare F7p kammarna
Montera ny kamremssats "måste köpas"
blästra insug och tråget dessa måste modifieras iaf tråget men jag vill ha insuget på vänster för kortare tryckrör.
Montera svänghjul och koppling"måste köpas iaf koppling men jag vill ha lättat svänghjul hittat 3,7kilos orginal runt 6kg "
Montera ihop med cliosportlådan
svetsa lite på framvagnsbalken "Förstärkning"
monera allt på balken och montera i bilen.
Sedan börjar det svåra..
Dra kabelhärva till vemset
bygga tryckrör och montera allt
och sist men viktigast MAPPA
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
STRUL
mina större spridare saknar ett spår som används till att låsa dom i fuelrailen.
min 9-5 aero turbo passar inte på mitt turbo grenrör (samma hålbild fast fel ändå)
tyskjävlarna har glömt att skicka med 1skrapring till en oljering till en av kolvarna (består av 3delar fick bara 2 )
mina större spridare saknar ett spår som används till att låsa dom i fuelrailen.
min 9-5 aero turbo passar inte på mitt turbo grenrör (samma hålbild fast fel ändå)
tyskjävlarna har glömt att skicka med 1skrapring till en oljering till en av kolvarna (består av 3delar fick bara 2 )
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Fler kolvringar påväg med flygfrakt
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Just inkörd
Bra skvalpskydd
Kolvkylning orginal
Lite hållbarare och LÄTTARE
Blir nog en 4bars
Irriterande
Bra skvalpskydd
Kolvkylning orginal
Lite hållbarare och LÄTTARE
Blir nog en 4bars
Irriterande
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
1 st kolvringssats hemma så nu kan man montera det iaf..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Skall beställa packboxar till veven och kamremssats,sedan skall allt finnas för att sätta ihop motorn.
kommer ta bort packboxarna i helgen, montera kolvar/vevstakar blästra oljetråget,insug och lacka dom. skruva dit toppen insuget och oljetråget.
cliosportlådan kommer nog snyggas till och montera R5ans vlådsfästen på den.
kommer köra med F7p kammar, dom är lite vassare än megane F7r, vassast orginal skall tydligen vara f7r williams...
svetsförstärka subframen för att gilla högre vridmoment från motorn blir nog boxning av bärarmarna åxå, hinner inte labba med andra just nu. måste vara färdig till Gr.
Har ingen koppling ännu men när packboxen till veven kommer monterar jag nog svänghjulet och skruvar ihop motorn och lådan och monterar det i subben sedan kommer jag nog montera det i bilen för att kunna börja med kabeldragning och bygga tryckrör och sånt som tar lite tid. plocka ur motorn och montera en koppling gör man på några timmar så det kan jag vänta med..
skall bli kul när det bär av till thomas för mappning
kommer ta bort packboxarna i helgen, montera kolvar/vevstakar blästra oljetråget,insug och lacka dom. skruva dit toppen insuget och oljetråget.
cliosportlådan kommer nog snyggas till och montera R5ans vlådsfästen på den.
kommer köra med F7p kammar, dom är lite vassare än megane F7r, vassast orginal skall tydligen vara f7r williams...
svetsförstärka subframen för att gilla högre vridmoment från motorn blir nog boxning av bärarmarna åxå, hinner inte labba med andra just nu. måste vara färdig till Gr.
Har ingen koppling ännu men när packboxen till veven kommer monterar jag nog svänghjulet och skruvar ihop motorn och lådan och monterar det i subben sedan kommer jag nog montera det i bilen för att kunna börja med kabeldragning och bygga tryckrör och sånt som tar lite tid. plocka ur motorn och montera en koppling gör man på några timmar så det kan jag vänta med..
skall bli kul när det bär av till thomas för mappning
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen