Renault Clio -00 Topplock

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
BLooDWISH

Renault Clio -00 Topplock

Post by BLooDWISH »

Hej alla renaultägare. Köpte mig en Clio som jag är tvungen att byta topplockspackning på. Någon som vet momentdragningen och hur hårt momentet skall vara på topplocksbultarna.

Renault Clio II 1.4

Tacksam för svar.
Ove Adamsson
Joakim16v

Re: Renault Clio -00 Topplock

Post by Joakim16v »

Enklaste är att du köper en Haynes bok för din bil, där står alla sådana detaljer..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
BLooDWISH

Post by BLooDWISH »

Jag vill inte vara otrevlig på något sätt men eftersom jag hjälper en dam med detta och inte själv äger en Renault och grejjar väldigt sällan med dessa bilar ser jag tyvärr ingen anledning till att köpa boken. Men tack för svaret det uppskattades.
Ove Adamsson
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

BLooDWISH wrote:Jag vill inte vara otrevlig på något sätt men eftersom jag hjälper en dam med detta och inte själv äger en Renault och grejjar väldigt sällan med dessa bilar ser jag tyvärr ingen anledning till att köpa boken. Men tack för svaret det uppskattades.
sist jag bytte stog allt på förpackningen till packningen..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
bo johansson

Post by bo johansson »

BW
I ditt första mailet skiver du att du köpt bilen. I ditt andra mail äger du inte bilen utan det gör en dam. Du ger intryck av att vara oseriös eller oredig i dina mail.
OK det kanske bara är vimsighet det kan drabba de flesta utav oss åtminstone undertecknad
Bo J
Bo Johansson
BLooDWISH

Post by BLooDWISH »

Hehe sorry men jag är seriös men ville kanske få lite snabba svar bara för att jag kunde låna en sjysst momentnyckel som de ställer in på jobbet. Well ser ut som jag får kolla runt på andra ställen eller ringa en auktoriserad verkstad som kan svara på min fråga.

Ha det bra och tack för hjälpen. (Skall kolla på topplocksförpackningen).
Ove Adamsson
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Om du ska ha någon på jobbet att ställa in momentnycklen så lär det ta hela veckan att dra toppen :lol: Man drar den i flera olika steg... tex 2nm sedan 6nm sedan +100grader, lossa en bult isänder och dra på nytt med.... osv.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply