Renault RX4 hardyskiva
Moderator: Forumpolisen
Re: Renault RX4 hardyskiva
Här är företaget:
davemacpropsjohnmac@davemacprops.co.uk
davemacpropsjohnmac@davemacprops.co.uk
Ulf Svensson, RX4 -00
Aha, det var ju dom jag tipsade om tidigare
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Vill bara berätta att hardyskivan har levererats otroligt snabbt, den var i min hand bara 5 dagar efter att jag beställde den (och förskottsbetalade den via PayPal) Nu är det så svinigt kallt så montaget får vänta lite men jag återkommer när det är klart och kan uttala mig om kvalitet på delen.
Ulf Svensson, RX4 -00
När jag frågade dem om komplett kardanaxel så trodde han på att det skulle komma på två dagar, lite väl optimistiskt kan man tycka, men fem dagar är inte alls fel det heller!
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Nu är skivan installerad, lite krångligt med fastrostade bultar för stödlagren, dom måste lossas för att kunna sänka axeln-annars smärtfritt med precision osv. Jag passade på att kolla stödlagren när dom ändå hängde löst och det verkar inte vara några bekymmer med dom.
Nu avslutar jag denna tråd och hoppas att den kan vara till nytta för någon.
Nu avslutar jag denna tråd och hoppas att den kan vara till nytta för någon.
Ulf Svensson, RX4 -00
Hej!
Tack vare denna sida så kunde jag också köpa en hardyskiva från England. Nu står bilen på verkstad och tydligen är det även stödlagren som det är fel på...Inväntar med spänning vad detta kalas kostar..kan ju inte bli värre än det perversa pris som Bilia tar för att köpa hela kardanpaketet
Tack vare denna sida så kunde jag också köpa en hardyskiva från England. Nu står bilen på verkstad och tydligen är det även stödlagren som det är fel på...Inväntar med spänning vad detta kalas kostar..kan ju inte bli värre än det perversa pris som Bilia tar för att köpa hela kardanpaketet
Pamela Sahlen
Hehe, du menar typ 10-13000 tusen för en kardanaxel? Kostade ju "bara" 5000 från England, så därifrån köpte jag den. (Vill du ha lite tröst i eländet så kan jag meddela att min måste in på rep för byte av VVT-drev, topplockspackning och kamrem!!)