Laddning
Moderator: Forumpolisen
Laddning
Hej! har ett problem som nån snäll kan lösa el ge förslag.bytte laddnings regulator för 2-3 mån sen Å nu har jag samma problem laddnings lampan lyser! efter ett tag dör bilen man hör i bland att fläkten ökar i kupen å sen går hastigheten ner,har bytt batt men problemet kvarstår.tacksam för hjälp.
jonas bergman
-
Re: Laddning
vad har du för bil ?.
Kan vara släpringarna som kolen löper mot som är dåliga,att kopparn där är dålig.
sitter kablarna fast på generatorn ?kolla med multimeter vad du får för värden , mät polerna på batteriet inte skorna hur mkt den laddar eller inte laddar .testa med bara halvljus på sen med fläkten på .
själv fick jag för hög laddning (ny regulator)vilket gjorde att dioderna i generatorn rök,har skaffat en annan bättre beg från bildelsbasen som ät ok.
skriv vad du får för värden
Kan vara släpringarna som kolen löper mot som är dåliga,att kopparn där är dålig.
sitter kablarna fast på generatorn ?kolla med multimeter vad du får för värden , mät polerna på batteriet inte skorna hur mkt den laddar eller inte laddar .testa med bara halvljus på sen med fläkten på .
själv fick jag för hög laddning (ny regulator)vilket gjorde att dioderna i generatorn rök,har skaffat en annan bättre beg från bildelsbasen som ät ok.
skriv vad du får för värden
Tomas Tådèn Kolbäck
Renault clio 97:a Chrysler voyager 99:a
Puch Dakota 68,Nsu Quickly 55,zundapp combinette 62
Solex däcknötare.
Solex däcknötare.
-
ja det var ju åt h-e för lågt.prova att knacka lite på generatorn o se om det blir bättre annars ta bort regulatorn och ta en titt hur släpringarna ser ut .
Tomas Tådèn Kolbäck
Solex däcknötare.
Solex däcknötare.
Hej! Lämnade in generatorn å dom mätte upp den och generatorn var kaputt hittade en på skroten Å gav 500 kr.men tack ändå
jonas bergman