RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.
Moderator: Forumpolisen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
haha ja det är ju inte helt fel..Alpine Linus wrote:mjo... lättare att bygga om spaken än leden
2000kr för en jävla spakvissa kan ta betalt
håller med dennis... räcker med 4 styva stakar![]()
Vill ha pengar till att fixa iordning Alpinen nu

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT





Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Från vilken Renault har han tagit lådan . 

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
han ringde till sadev och beställde enBengt wrote:Från vilken Renault har han tagit lådan .

hade varit kul någon som sponsrar??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Tony wrote:han ringde till sadev och beställde enBengt wrote:Från vilken Renault har han tagit lådan .en sån här http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2981
hade varit kul någon som sponsrar??
Lite svettigt pris för att bara leka

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
ja sedan vet man ju inte hur den gillar turbovridet från en F7R.. står inget om diffbroms men det borde det väl sitta.. finns jc5 med rakskurna drev och broms för runt 4000€Bengt wrote:Tony wrote:han ringde till sadev och beställde enBengt wrote:Från vilken Renault har han tagit lådan .en sån här http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2981
hade varit kul någon som sponsrar??
Lite svettigt pris för att bara leka
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
cool... ser ut som din fast helkamelonad 

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
mmmange wrote:cool... ser ut som din fast helkamelonad

Måste lägga ner lite mer pengar för att få min så snabb 350Hk har för mig det var vid 2,5bar ladd.. inte illa för en 1,4l från 60talet
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Hur mycket värme tror du det där luftfiltret suger in ? minst -40Hk .
Sen blir inte den snurran gammal med det trycket .
Sen blir inte den snurran gammal med det trycket .

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Helt otroligtTony wrote:mmmange wrote:cool... ser ut som din fast helkamelonadtrodde dom kollat på den när dom gjorde min,men det hade dom inte sa han..
Måste lägga ner lite mer pengar för att få min så snabb 350Hk har för mig det var vid 2,5bar ladd.. inte illa för en 1,4l från 60talet

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
1st järnklump hemma ser jäkligt nice ut,, sugen på att plocka ihop skiten nu..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT

lr bakhjulsdrift nästa projekt kanske ?

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Ja varför inte det finns ju gott om gamla femmor
Verkade vara bra knuff i den sista 


Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
3,9s till 100mange wrote:Ja varför inte det finns ju gott om gamla femmorVerkade vara bra knuff i den sista
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen